شوک برگزیت به بازار

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۸۹

فایننشیال تایمز:

این روزنامه نخستین مطلب صفحه اول خود را به مساله تاثیرات اقتصادی طرح برگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) اختصاص داده است. آن ‌طور که این مقاله اشاره کرده است، صحبت از طرح برگزیت سبب نوسانات بسیاری در برخی شاخص‌های اقتصادی شده است. پیش از این و درحالی که دیوید کامرون وعده داده بود که برگزیت را تا سال 2017 به رفراندوم بگذارد. این اتحادیه طرحی تازه را پیشنهاد کرده تا بریتانیا را به باقی ماندن در این اتحادیه ترغیب کند. در صورتی که رفراندوم برگزیت برگزار شود، این نخستین رفراندوم 40سال گذشته در بریتانیا خواهد بود.


ملیت:

این روزنامه ترکیه‌یی در مقاله‌یی به دو نامه از طرف مقامات این کشور به مقامات روس به مناسبت روز ملی روسیه اشاره کرده است. در یکی از این نامه‌ها که توسط رییس‌جمهور ترکیه ارسال شده، اردوغان ابراز امیدواری کرده که در آینده نزدیک روابط ترکیه و روسیه به حالت پیشین بازگردد و به سطح شایسته خود برسد. نامه دیگر را «بنعالی ییلدیریم» نخست‌وزیر این کشور به دیمیتری مدودف همتای روس خود نوشته و ابراز امیدواری کرده که به زودی همکاری دو کشور به سطحی برسد که منافع هر دو کشور تامین شود. لازم به ذکر است، روابط میان این دو کشور به دنبال سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسیه(در مرز ترکیه و سوریه) که سوم آذر 94 به وسیله ترکیه روی داد، تیره شده بود.


آس:

تیتر نخست این روزنامه به «اینیستا» ملی‌پوش بارسلونا اختصاص دارد. هم‌تیمی‌هایش، تیم‌های حریف و کارشناسان، هافبک ملی‌پوش اسپانیایی را بازیکن کلیدی در یورو می‌دانند. صحبت‌های تایگو درباره اینیستا از عناوین این نشریه است. هافبک تیم ملی اسپانیا گفت: اینیستا به ما جام جهانی و چیزهای خوب دیگری داد. این روزنامه به ناکامی پرتغال در نخستین دیدارش در یورو اشاره کرد. پرتغال یک بر یک برابر ایسلند متوقف شد. نتایج و دیدارهای یورو از عناوین این نشریه است. آن‌ طور که ایسنا گزارش داده است، سه‌شنبه شب مجارستان با دو گل اتریش را شکست داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر