روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۱۹

تصویب آیین‌نامه نحوه واگذاری اسناد خزانه اسلامی به طلبکاران غیردولتی -فارس| هیات وزیران در جلسه دیروز به ریاست رییس‌جمهوری، به بررسی گزارش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص اهم برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته درراستای اطفای حریق هوایی در عرصه‌های طبیعی کشور و نیز معرفی طرح جامع اطفای حریق در این عرصه‌ها شامل مراحل پیشگیری از حریق، کشف و شناسایی، اطفای حریق و عملیات بعد از اطفا پرداخت و رسیدگی به آن را به ستاد مدیریت بحران محول کرد. هیات دولت همچنین در این جلسه آیین‌نامه نحوه واگذاری اسناد خزانه اسلامی به طلبکاران غیردولتی را به تصویب رساند. در آیین‌نامه مذکور، نحوه انتشار اسناد خزانه اسلامی و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن و کیفیت دادوستد آنها و نیز چگونگی پرداخت مطالبات پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی طرف حساب مشخص شده است.

موافقت با تاسیس 9دهیاری جدید در استان تهران -ایرنا| عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با درخواست استانداری تهران برای تاسیس 9دهیاری جدید در این استان موافقت کرد. رحمانی‌فضلی باتوجه به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور مصوب 14تیرماه1377 با تاسیس 9دهیاری در استان تهران در صورتی که خارج از محدوده شهرهای همجوار باشد، موافقت و مراتب را به استانداری این استان ابلاغ کرد. در این ابلاغیه از استانداری تهران خواسته شده طبق قوانین و مقررات مربوطه نسبت به تاسیس دهیاری در این روستاها اقدام و شروع به کار دهیاری‌ها را به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کند.

28تیرماه زمان برگزاری دادگاه متهمان حمله به سفارت عربستان- ایسنا| عباس پوریانی رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: دادگاه متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان که مربوط به دادگستری است، ۲۸تیر ماه در شعبه1060 دادگاه کیفری دو تهران برگزار خواهد شد. در همین راستا غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه‌قضاییه نیز در نشست خبری این هفته خود درباره‌ پرونده‌ متهمان حمله به سفارت عربستان و اینکه پرونده برخی متهمان آن در دادسرای ویژه روحانیت به کجا رسید؟‌ گفته بود: در مورد پرونده متهمان آن در دادسرای ویژه روحانیت اطلاعی ندارم. در مورد قسمت اول سوال باید بگویم که محاکمه صورت نگرفته و امروز هم که از رییس کل دادگستری استان تهران پرسیدم که آیا تعیین وقت شده یا خیر؟ پاسخی تا این لحظه به دستم نرسید.

فضایی که به‌دلیل تحریم‌ها بر کشور سایه انداخته، یک‌شبه از بین‌ نمی‌رود- ایلنا| سیدعلی خرم سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در گفت‌وگویی اظهار داشت: تحریم‌ها از نظر حقوقی و تئوری برداشته شده است و کارشکنی‌ مشاهده نمی‌شود. با این حال‏، فضایی که به‌دلیل تحریم‌ها بر کشور سایه انداخته همان‌طور که یک‌شبه ایجاد نشده، یک‌شبه هم از بین‌ نمی‌رود؛ مگر اینکه دو طرف با همکاری یکدیگر تلاش کنند این سایه به‌جای چند سال در چند ماه رفع شود. وی افزود: طرف مقابل می‌تواند اقداماتی حمایتی انجام دهد؛ به‌طور مثال آنها می‌توانند شرکت‌های نزدیک به دولت را برای همکاری با ایران هول دهند تا آن مقدمه‌یی برای همکاری با ایران شود.

پارلمان آذربایجان توافقنامه‌های همکاری با ایران را تصویب کرد- آنا| پارلمان جمهوری آذربایجان باوجود مخالفت برخی نمایندگان، در نخستین اجلاس فوق‌العاده خود، ضمن تصویب قوانینی جدید، توافقنامه‌های همکاری میان ایران و آذربایجان را تصویب کرد. توافقنامه‌های مربوط به همکاری در حوزه انرژی و استفاده از منابع آبی، ساخت و تجهیز تاسیسات برق آبی خداآفرین و گیزگالاسی بر رودخانه ارس، همکاری درخصوص حذف و کاهش موقعیت‌های غیرمنتظره، راه‌آهن ایران- آذربایجان و همکاری در زمینه‌های مربوط به بازرگانی ازجمله توافقنامه‌هایی است که ازسوی پارلمان آذربایجان به تصویب رسید.

هیچ تفسیری فراتر از متن برجام را نمی‌پذیریم- فارس| بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی درخصوص فرمایشات سه‌شنبه شب مقام معظم رهبری در مراسم افطار مسوولان و کارگزاران نظام در حسینیه امام‌خمینی اظهار داشت: به هیچ‌وجه تفسیری فراتر از متن صریح برجام را نپذیرفته و نمی‌پذیریم. وی به آمریکایی‌ها هم توصیه و تاکید کرد: توصیه ما به‌ویژه به امریکایی‌ها این است که خود را به تعهدات برجامی ملزم بدانند و از طرح خواسته‌های خارج از برجام بپرهیزند.

دادگاه رضا ضراب در نیویورک به تعویق افتاد - فارس| در ادامه خبرهای منتشر شده درباره محاکمه رضا ضراب در نیویورک، دادگاه جلسه محاکمه بازرگان ترکیه‌یی- ایرانی متهم به دور زدن تحریم‌های ایران که قرار بود روز گذشته برگزار شود به 31خرداد موکول شد. رضا ضراب تاجر ترکیه‌یی-ایرانی اوایل فروردین ماه بعد از دستگیری در شهر میامی فلوریدای امریکا بازداشت شد؛ اتهام او تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران بوده و وی از آن زمان در امریکا زندانی است. گفتنی است دادستان‌های امریکایی پیش از این با درخواست رضا ضراب برای آزادی به قید وثیقه 50میلیون دلاری تا زمان رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه مخالفت کردند.

نقش سردار سلیمانی را ارج می‌نهیم- تسنیم| ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق در سخنانی تلویزیونی گفت: ما مشاورانی امریکایی و اروپایی و ایرانی داریم و از هرگونه همکاری که به حاکمیت عراق احترام بگذارد، استقبال می‌کنیم. همه کشورهای جهان وقتی در معرض خطر قرار می‌گیرند، از دیگر کشورها کمک می‌گیرند. جعفری گفت که کشورش نقش سردار قاسم سلیمانی را ارج می‌نهد و وی مستشاری است که نظر محترمانه‌یی می‌دهد و آماده جانفشانی است. وی همچنین تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم که به روابط با عربستان خدشه وارد کنیم اما در عین حال نمی‌پذیریم که کسی به حاکمیت ما خدشه وارد کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر