توافق سران 3 قوه بر سر قراردادهای IPC

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۱۳

گزارش زنگنه از شرایط نفت و گاز به روسای قوا نخستین نشست روسای قوای سه‌گانه بعد از آغاز به کار مجلس دهم دیروز با حضور حسن روحانی رییس‌جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رییس قوه‌قضاییه به میزبانی مجلس دهم برگزار شد. روسای قوای سه‌گانه در این نشست به گفت‌وگو درباره مسائل داخلی کشور پرداختند و راه‌های همکاری مشترک برای تحقق توسعه پایدار را مرور کردند. رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه در نشست امروز سران سه قوه موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی و راهبرد کلان ایران در منطقه بررسی شد، تاکید کرد: «هدف ما این است که اقتصاد مقاومتی را در سال‌جاری اجرایی و عملیاتی کنیم.» میهمان ویژه نشست سران قوا، بیژن زنگنه بود که برای تشریح برنامه‌ریزی‌های اجرایی وزارت نفت و شرایط نفت و گاز کشور گزارشی را ارائه کرد.


پیشبرد پروژه‌های اقتصادی با کمک مجلس

روحانی روز چهارشنبه پس از نشست سران سه قوه که به میزبانی مجلس دهم برگزار شد به نمایندگان جدید مجلس همچنین به علی لاریجانی برای برعهده گرفتن سمت ریاست مجلس دهم تبریک گفت. رییس‌جمهوری اظهار امیدواری کرد مجلس دهم و دولت یازدهم در کنار هم کارها را جلو ببرند.

روحانی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با هماهنگی و همفکری بیشتر برای اهدافی که مردم به ما رای داده‌اند برای حل معضلات مردم عمل کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما امروز در پسابرجام قرار داریم، اظهار داشت: ما باید از فضای به‌وجود آمده حداکثر استفاده را ببریم و خواست هر سه قوه از رسانه‌ها این است که فضای امید و نشاط را در جامعه روزبه‌روز بیشتر کنند و در شرایط امروز کشور بتوانیم از همه ظرفیت‌ها و استعدادها برای توسعه و رشد ایران و اشتغال جوانان استفاده کنیم.

رییس‌جمهوری یادآور شد: این کار امکان‌پذیر نیست مگر با همکاری و هماهنگی سه قوه و سایر ارکانی که در نظام مسوولیت‌هایی را برعهده دارند همچنین رسانه‌ها هم باید فضای امید را در جامعه بیشتر کنند.

روحانی خطاب به رسانه‌ها خاطرنشان کرد: اگر نکته یا نقص کوچکی در گوشه‌یی یافت می‌شود در همان حد مساله را ببینید و آن را تعمیم ندهند، بزرگنمایی نکنند و ذهن مردم را برای مسائل جزئی مشغول نکنند.


هدف مهم ما اقتصاد مقاومتی است

رییس قوه مجریه با تاکید بر اینکه هدف مهم ما اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: ما باید با اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی را اجرایی و عملیاتی کنیم و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب شب گذشته تاکید کردند بخشی از اقتدار کشور به اقتدار اقتصادی و اقتدار علمی مربوط می‌شود.

روحانی ادامه داد: اینکه جوانان ما بتوانند از علم، دانش و فناوری خود در فضاهای اقتصادی درست استفاده کنند که این موضوع قدرت علمی و فناوری ما و توسعه انسانی به معنای واقعی را به‌دنبال خواهد داشت ما این‌گونه شاهد رشد اقتصادی کشور خواهیم بود که باعث پیشرفت کشور می‌شود و اشتغالزایی می‌کند.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم از فضای بعد از برجام به خوبی استفاده کنیم، برخی وزارتخانه‌ها مسوولیت سنگین‌تر و فضای بهتری برای کار دارند که یکی از این وزارتخانه‌ها وزارت نفت است.

رییس‌جمهوری از حضور وزیر نفت در بخشی از نشست سران سه قوه خبر داد و گفت: بیژن زنگنه در این نشست گزارشی از شرایط نفت و گاز کشور و اقدامات انجام شده، ارائه کرد. روحانی یادآور شد: وزیر نفت همچنین گزارشی درمورد میادین مشترک گاز و نفت و نحوه‌یی که می‌توان از این فضا استفاده کرد، ارائه داد، مخصوصا اینکه طبق قانون، چارچوبی برای قراردادهای جدید در دولت تصویب شد و آن چارچوب که مورد بحث و نقد برخی صاحب‌نظران بود اصلاح و با اصلاح جدید دوباره در دولت تصویب و به مجلس تقدیم می‌شود که ان‌شاء‌الله آن چارچوبی خواهد بود که ما باید در آن چارچوب حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: روسای سه قوه در این نشست به این موضوع تاکید کردند که ما باید تحرک خود را در زمینه جذب سرمایه، سرمایه‌گذاری و جذب فناوری‌های نوین بیش از پیش افزایش دهیم و به این موضوع تاکید داشتند و از آن حمایت و بیان کردند که این حرکت باید در جامعه ما به‌خوبی به‌وجود آید.


لایحه برنامه ششم مورد تاکید دولت است

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در نشست سران سه قوه درمورد لایحه برنامه ششم توسعه موضوعاتی مطرح شد، گفت: این لایحه پیش از این ازسوی دولت به مجلس نهم تقدیم شده بود ولی به‌دلیل آنکه دوره مجلس نهم تمام شد موردبررسی قرار نگرفت.

وی تصرح کرد: همان لایحه برنامه ششم توسعه دوباره مورد تاکید دولت است البته اصلاحاتی مورد نظر نمایندگان مجلس است که ان‌شاء‌الله در مجلس انجام می‌شود. وی اظهار امیدواری کرد: این لایحه در وقت مقرر به تصویب مجلس برسد تا مبنایی برای بودجه سال آینده که تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود، باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر