«ویلا» همچنان بلاتکلیف است

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۳۵


بحث تبدیل خیابان ویلا به بازارچه صنایع‌دستی از دولت نهم مطرح شد و نه تنها به نتیجه نرسید، بلکه با توجه به صحبت‌های مدیران بعدی، همچنان هیچ اقدامی برای هنری‌ترین خیابان تهران صورت نگرفته است.

شاید بتوان خیابان ویلا را به ‌واسطه فروشگاه‌های متعدد صنایع‌دستی، به نوعی هنری‌ترین خیابان تهران نامید؛ خیابانی که در دهه 40 اهمیت بسیاری داشته و به واسطه حضور ساختمان اتاق بازرگانی و هتل‌های مدرنی که در اطراف آن ساخته شد، محلی برای عبور و مرور تاجران و گردشگران ایرانی و خارجی بوده است. اما حالا صاحبان فروشگاه‌های صنایع‌دستی در این خیابان از نبود فروش گلایه دارند و بسیاری هم به فکر تغییرشغل هستند.

به گزارش ایسنا، معاون صنایع‌دستی دولت قبل درباره خیابان ویلا و تبدیل آن به بازارچه و پیاده‌راه صنایع‌دستی با شهردار تهران و رییس شورای شهر وقت و استفاده از فضاهای شهری به‌منظور ایجاد بازارچه مکاتباتی انجام داده و معتقد بود: بهترین مکان ایجاد بازارچه در تهران خیابان ویلاست که بیش از 100 فروشگاه دارد. اگر شهرداری همت کند و این خیابان را پیاده‌رو کند، می‌توان مراکز فروش لباس‌های سنتی، رستوران‌ها و داروخانه‌ها را در کنار فروشگاه‌های صنایع‌دستی و آژانس‌های مسافرتی در این خیابان متمرکز کرد. او با بیان اینکه ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در خیابان ویلا، بیش از یک‌ میلیارد دلار اعتبار می‌خواهد، اظهار کرده بود: در این باره با آقای چمران رییس شورای شهر تهران صحبت کردم. هرچند او با پیاده‌رو کردن خیابان‌ها مخالف است، اما پیاده‌رو کردن خیابان ویلا را تایید کرد.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان ویلا باز هم مطرح شد و بهمن نامور مطلق معاون صنایع‌دستی دولت تدبیر و امید طرح این خیابان برای صنایع‌دستی را به عنوان یک پیشنهاد خوب مطرح و بیان کرد: «اگرچه این طرح در زمان دولت قبل مطرح شد، اما جزو طرح‌ها و پیشنهادات خوب بود که ما هم دنبال پیگیری و اجرای آن هستیم تا در صورت امکان، این مسیر به پیاده‌راه صنایع‌دستی پایتخت تبدیل شود.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر