کاهش سن مصرف سیگار

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۳۴


یک متخصص علوم روانشناسی با بیان اینکه وضع فعلی آسیب‌های اجتماعی دیگر شوخی‌بردار نیست، گفت: زمانی سن شیوع سیگار در نوجوانان بین ۱۶ تا ۱۷ سالگی بود و الان به ۱۰سالگی رسیده است. با جوان‌هایی روبه‌رو هستیم که برای فرار از شرایط موجود، موادمخدر مصرف می‌کنند.

به گزارش تسنیم، نادر قلمبر با بیان اینکه باید پذیرفت آسیب‌های اجتماعی در کشور زیاد شده است، افزود: موضوع آسیب‌های اجتماعی در کشور به اندازه‌یی جدی شده است که در صورت بی‌توجهی به آن ممکن است به بحران بینجامد؛ این در حالی است که امروز با مواردی از این آسیب‌ها از جمله گرایش جوان‌ها به موادمخدر، گرایش به الکل، ازدیاد ارتباطات زنان متاهل با پسران جوان و مردان متاهل با دختران، بیکاری، فقر، عدم احساس امنیت و عدم خوشبینی جوان‌ها به آینده و مواردی

از این دست روبه‌رو هستیم.

این روانشناس با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی عاجل مسوولان برای حل آسیب‌های اجتماعی، افزایش سطح توقع نوجوانان در سال‌های اخیر، فقر و فاصله طبقاتی را از عوامل زمینه‌ساز رشد آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: متاسفانه برخی آمارهای موجود از وجود جمعیت 11میلیون نفری زیر خط فقر در کشور حکایت دارند که ما تنها توانایی تامین نیازهای اولیه آنها در سطح «بخور و نمیر» را داریم. قلمبر با اشاره به لزوم کاهش فاصله اغنیا و فقرا در جامعه، افزود: باید توجه داشت که افزایش اختلاف طبقاتی باعث از دست رفتن امید به زندگی در طبقه متوسط و پایین جامعه و افزایش ناامیدی در میان نوجوانان و جوانان می‌شود.

وی با تشریح برخی آسیب‌های اجتماعی تهدید‌کننده جامعه و جوانان و افزایش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: متاسفانه زمانی سن شیوع سیگار در نوجوانان بین سنین 16 تا 17 سال بود و این در حالی است که امروز سن شیوع مصرف سیگار به 10 سالگی رسیده است و این نمونه‌یی از آسیب‌هایی است که نوجوانان و جامعه ما را تهدید می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر