اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۲۳

برنامه دولت برای تغییر مقاصد گردشگری داخلی

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: از ۴۰سال قبل مقاصد گردشگری در ایران به حدود ۷ استان ازجمله استان‌های شمالی، اصفهان، شیراز، خراسان و... ختم می‌شد و ما اکنون با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم تلاش داریم که مقاصد گردشگری جدیدی را به هموطنان ارائه کنیم. مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه 700پروژه در زمینه گردشگری در کشور درحال ساخت است در مورد موضوع گردشگری داخلی توضیح داد: این گردشگری نیز رو به توسعه است و ما در این ارتباط دو موضوع ساماندهی مکان‌های گردشگری و زمان گردشگری را در نظر داریم. از حدود 40سال قبل مقاصد گردشگری در ایران به حدود 7 استان ازجمله استان‌های شمالی، اصفهان، شیراز، خراسان و... ختم می‌شد و ما اکنون با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم تلاش داریم مقاصد گردشگری جدیدی را به هموطنان ارائه کنیم چنانکه این مقاصد متنوع شود و از دیگر سو گردشگری داخلی ما محدود به یک دوره پرترافیک نشود.


محور هراز ۴ خطه می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۰کیلومتر از محور هراز حدفاصل سیاه بیشه تا روستای ناندل به زودی افتتاح می‌شود، گفت: ۱۵کیلومتر دیگر این پروژه هم تاهفته دولت آماده می‌شود. به گزارش مهر، علی نورزاد در بازدید از محور هراز با اشاره به برنامه ۴ خطه شدن این محور عنوان کرد: محور هراز یکی از کوتاه‌ترین و زیباترین کریدورهای ارتباطی پایتخت و مرکز کشور به سواحل شمالی دریای خزر محسوب می‌شود و تردد متوسط روزانه ۲۱ هزار وسیله نقلیه از این محور، ضرورت افزایش ظرفیت ترافیکی آن را مشخص کرده و تبدیل کردن این مسیر به بزرگراه از طریق احداث باند دوم در دستور کار قرار گرفت. وی عنوان کرد: طول این پروژه در محدوده استان مازندران ۱۰۱ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر از باند دوم مسیر در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و برنامه‌ریزی شده است تا با تسریع عملیات راهسازی، نسبت به اتمام ۵۵ کیلومتر باقیمانده آن اقدام شود.


شورا به‌دنبال بازگشایی پیاده‌‌راه ۱۷ شهریور

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: شهرداری درخصوص پیاده‌راه ۱۷شهریور تنها گزارش کار ارائه کرده بود و ما به دنبال ارائه برنامه برای بازگشایی هستیم. اقبال شاکری درخصوص آخرین وضعیت پیاده‌راه ۱۷شهریور گفت: طرحی که برای حل مشکل پیاده‌راه ۱۷شهریور از سوی شهرداری به شورا ارائه شده بود هیچ پیشنهادی برای حل مشکل نداشت فقط سابقه این طرح و اقداماتی که انجام شده به شورا ارائه شده بود اما شورا درخواست داشت طرح شهرداری با محوریت بازگشایی این پیاده‌راه باشد؛ بنابراین، این طرح پس فرستاده شد و سوالاتی با محوریت مشکلات این پیاده‌راه از شهرداری مطرح شد که هنوز پاسخ این سوالات به ما ارسال نشده است.


ادامه اتوبان یادگار در انتظار «موافقت» آموزش و پرورش

ساخت امتداد اتوبان یادگار امام(ره) درحالی در پس اراضی آموزش و پرورش متوقف مانده که معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از رایزنی‌های سازمان املاک برای جلب رضایت این وزارتخانه خبر می‌دهد. علیرضا جاوید با بیان اینکه سازمان املاک شهرداری تهران پیگیر تملک اراضی این پادگان است به ایسنا گفت: برای تملک پادگان جی که در امتداد بزرگراه یادگار امام (ره) قرار دارد دو معارض وجود دارد. وی با بیان اینکه وزارت دفاع و ارتش دو معارض بزرگ برای تملک پادگان جی هستند، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته، موافقت وزارت دفاع برای تملک اراضی‌اش در این پادگان جلب شده و مذاکره با ارتش همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد تا یک ماه آینده توافقات لازم انجام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر