اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۱۶

نخستین ماراتن استارت‌آپی خدمات روانشناختی کشور

مشهد مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت: نخستین ماراتن استارت‌آپی خدمات روانشناختی کشور با مشارکت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد و پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی 30تیر ماه الی اول مرداد ماه1395 در مشهد برگزار می‌شود. علی جاهدی در نشست خبری که در مرکز خانه علوم تربیتی و روانشناسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سردرگمی در بخش مشاوران و فارغ‌التحصیلان رشته‌های روانشناسی ما را بر آن داشت تا فضایی بسیار صمیمی و دوستانه برای فارغ‌التحصیلان رشته روانشناسی، با مجوز استانداری و مجوزهای نظام روانشناسی ایجاد کنیم تا فارغ‌التحصیلان بتوانند به‌راحتی آموزش‌های تخصصی رشته خود را بگذرانند و برای بازار کسب‌وکار آماده شوند.وی افزود: سه گروه می‌توانند در این ماراتن شرکت کنند که شامل فعالان باتجربه و متخصص در حوزه کارآفرینی، طراحان و برنامه‌نویسان کامپیوتر در حوزه فنی و درنهایت روانشناسان و فارغ‌التحصیلان علوم تربیتی هستند.


جواز تاسیس بزرگ‌ترین پالایشگاه

پلاسمای خون خاورمیانه

اراک حاجی‌پور ضمن اعلام این خبر افزود: قرار است این واحد تولیدی با مشارکت کشور کره در زمینی به مساحت 24هکتار در شهرک صنعتی مامونیه و طی مدت 4سال راه‌اندازی شود. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بااشاره به اقدامات این سازمان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از این برنامه‌ها جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری مشترک با طرف ایرانی و انتقال تکنولوژی به کشور است. شهرستان زرندیه به مرکزیت شهر مامونیه با جمعیت بیش از 57هزار نفر به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی و کشاورزی استان مرکزی مطرح است.


کاهش اتفاقات با نصب شیر فشارشکن

بشرویه مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بشرویه گفت: درراستای کاهش هدررفت آب و نیز تامین آب پایدار شهروندان بشرویه بعد از انجام مطالعات جامع اصلاح و توسعه شبکه آب شرب بشرویه، نصب سه عدد شیر فشارشکن در دستور کار این امور قرار گرفت. محمدحسین بیزادی‌زاده در مصاحبه با «تعادل» در بیرجند با بیان مطلب فوق افزود: شیرهای فشارشکن شبکه آب شرب بشرویه نصب و از ابتدای آبان ماه سال گذشته در مدار بهره‌برداری قرار گرفت که نتایج چشمگیری در کاهش هدررفت آب و کاهش اتفاقات داشته است. وی از کاهش 36درصدی اتفاقات شهر بشرویه از زمان نصب شیر فشارشکن در سال94 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌اش خبر داد. مدیر امور آب و فاضلاب بشرویه کاهش 56درصدی اتفاقات شبکه توزیع، کاهش 37درصدی دبی مینیمم شبانه خروجی مخزن، کاهش 10درصدی مصرف آب و کاهش 4/81درصد هدر رفت آب را از نتایج اجرای این پروژه در مدت مذکور عنوان کرد.


لزوم توسعه ارتباطات برون سازمانی و پارلمانی

ایلام محسن محمودی مدیرکل تامین‌اجتماعی ایلام درراستای توسعه ارتباطات و تعاملات برون سازمانی با منتخبین مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. مدیرکل تامین‌اجتماعی استان ایلام وظیفه ذاتی سازمان تامین‌اجتماعی را خدمت به مردم و سیانت از نیروی کار دانست و گفت: سازمان تامین‌اجتماعی حق‌الناس است و بیشتر افراد تحت پوشش آن از افراد کم‌درآمد جامعه هستند که سازمان تامین‌اجتماعی با سازوکار‌های مناسب و ارائه خدمات متنوع بیمه‌یی و درمانی توانسته است رضایت نسبی بیمه‌شدگان تحت پوشش خود را فراهم آورد. محمودی گفت: در استان تعداد ٩٨١٠٩نفر بیمه شده اصلی با افراد تبعی ١٤٩٦١١ و تعداد مستمری‌بگیران١٤٧٢٤ و جمع اصلی و تبعی مستمری‌بگیران٢٧٤١٤ و تعداد کارگران ساختمانی١٦٢٦٩ و بافندگان نیز ٥٥٩٧نفر از خدمات متنوع سازمان بهره‌مند هستند. وی اضافه کرد: وظیفه خود دانستم ضمن تبریک انتخاب این عزیزان به نمایندگی مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی خدمات و مشکلات فراوان این سازمان را برای آنان بیان کنم. در این دیدار منتخبین مردم حمایت خود برای استقلال مالی این سازمان تاکید کردند.


تلاش منطقه ساری در جایگزینی سوخت پاک به جای سوخت فسیلی

ساری امروزه گسترش و پیشرفت دایم و روزافزون در بخش صنایع و حمل‌ونقل و نیاز به مصرف بیشتر سوخت‌های فسیلی در جهان، کشورهای پیشرفته و صنعتی را بر آن داشت تا به فکر سوخت جایگزین و مناسب به‌جای دیگر سوخت‌های فسیلی باشند. بر این اساس صادق قاسم‌پور رییس تامین و توزیع شرکت نفت منطقه ساری گفت: در شرایط امروزی جامعه ایران با رشد مصرف سوخت‌های فسیلی و در نتیجه گران‌تر شدن همچنین محدود شدن دسترسی به این سوخت‌ها، باید اقدامات سریع و اثربخش در جهت بهینه‌سازی مصرف سوخت‌های فسیلی و جایگزینی آن با سوخت گاز طبیعی انجام شود. مرتضی مستشرق کارشناس مهندسی فرآورده‌های نفتی معتقد است: وجود کارگروه‌های بررسی و کارشناسی و تصمیم‌گیری برای کنترل مصرف سوخت‌های فسیلی و جایگزینی آنها با سوخت گاز طبیعی ضروری به نظر می‌رسد. مستشرق با بیان اینکه طرح جایگزینی سوخت یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی است، می‌افزاید: کاهش هزینه‌های تولید با مصرف سوخت گاز طبیعی و کمک به کاهش آلایندگی هوا در مناطقی که کارگاه تولیدی وجود دارد بخشی از مزایای استفاده از سوخت پاک است. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: برای بهینه‌سازی مصرف سوخت، در شرکت نفت منطقه ساری هر ساله جلسات متعدد بحث و هم‌اندیشی و در نهایت تصمیم‌گیری و تصویب نهایی در زمینه تبدیل سوخت انجام می‌شود. حسینعلی طالبی افزود: سال گذشته 14جلسه با حضور دست‌اندرکاران و مسوولان ذی‌ربط و با موضوع تبدیل و بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار‌شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر