اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۰۸

تلفن گران و اینترنت ارزان شد

گروه دانش‌و‌فن| کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین جلسه خود با کاهش قیمت اینترنت و افزایش نرخ‌های تلفنی موافقت کرد.

در این جلسه که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رییس کمیسیون و سایر اعضا برگزار شد، در مورد نرخ‌های تلفن و اینترنت تصمیم‌گیری شد. براساس این تصمیم‌گیری، کمیسیون تنظیم مقررات جدول‌های تعرفه‌یی را برای اینترنت و تلفن ثابت تصویب کرد که طی آن در مجموع نرخ اینترنت برای کاربر نهایی کاهش خواهد یافت.

در همین حال، نرخ‌های تلفن ثابت براساس حداقل کارکرد و نیز آبونمان و حق اتصال در مجموع افزایش خواهد یافت. کمیسیون تنظیم مقررات در مصوبه خود بر کاهش قیمت پهنای باند اینترنت که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت توزیع می‌شود، تاکید کرد و براین اساس مقرر شد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت قیمت اینترنت نهایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد را کاهش دهند. در این زمینه نرخ اینترنت موبایل نیز مشخص شد.


قیمت محتوای اینترنت داخلی یک‌چهارم می‌شود

ایسنا| دبیر شورای عالی فضای مجازی از کاهش چهار برابری هزینه دسترسی به محتوای داخلی اینترنت تا پایان سال جاری خبر داد.

ابوالحسن فیروزآبادی اظهار کرد: درحال حاضر تعرفه اینترنت درحال بازنگری است و طبق تصمیماتی که اخیرا گرفته شده هزینه دسترسی به محتوای داخلی تا حدود یک دوم کاهش یافته است.

وی همچنین متذکر شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش بر آن است که این روند تا پایان سال ادامه یافته و در فاز دوم این تعرفه‌ها به حدود یک چهارم برسد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به بحث شبکه ملی اطلاعات پرداخته و متذکر شد: با دسترسی به این شبکه سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت افزایش خواهد یافت. فیروزآبادی ادامه داد: درحال حاضر در ارتباط با دسترسی اینترنت در کشور ما و سایر کشورها گاهی کمی تاخیر و کندی وجود دارد که کیفیت را کاهش می‌دهد اما به عنوان مثال اگر همین حالا شما محتوایی که در برخی سایت‌های داخلی ارائه‌ دهنده خدمات صوت و تصویر در نظر بگیرید، سرعتی به مراتب بهتر دارند. رییس مرکز ملی فضای مجازی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با دسترسی به شبکه ملی اطلاعات کاربران اینترنت با محدودیت خاصی در دسترسی مواجه می‌شوند، توضیح داد: شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان محدودیت به دنبال نداشته و در زمان استفاده از آن کاربر نهایی اصلا احساس نمی‌کند از یک شبکه داخلی یا خارجی استفاده می‌کند اما در نهایت استفاده از این شبکه تعرفه ارزان‌تری را برای محتوای داخلی به همراه خواهد داشت.


تایپ یک‌دستی را در کیبورد گوگل فعال کنید

فون‌آرنا| یکی از معضلات دارندگان اسمارت‌فون‌هایی که صفحه بالای 5 اینچ دارند، استفاده از این دستگاه‌ها تنها با یک دست است. گوگل برای رفع این مشکل راه‌حل جدیدی ارائه کرده است.

آپدیت جدیدی که از سوی این کمپانی ماه پیش منتشر شد به آپ Google Keyboard روی اندروید ویژگی‌های تازه‌یی اضافه کرده که یکی از آنها امکان تایپ با یک دست است. روش فعال کردن آن بسیار ساده است: وقتی کیبورد باز شد، کافی است که انگشت خود را برای چند ثانیه روی علامت کاما نگه دارید تا امکان تایپ با دست چپ فعال شود یا اینکه با نگه داشتن چند ثانیه‌یی روی آیکون ایموجی تایپ با دست راست را فعال کنید. هنگام استفاده متوجه می‌شوید که به راحتی می‌توان تایپ برای دست راست و چپ را عوض کرد یا اینکه به حالت پیش‌فرض برگشت.

اگر هنوز این آپ را روی گوشی خود نصب نکرده‌اید آن را به صورت رایگان از گوگل پلی‌استور دانلود کنید. البته برنامه‌های طرف ‌سوم زیادی وجود دارند که این امکان را به کاربر ارائه می‌دهند اما از آنجا که آپ گوگل به صورت پیش فرض روی بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی نصب است، کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند.


بزرگ‌ترین ماهواره جاسوسی دنیا پرتاب شد

تایـمز| امــریکــا بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین ماهواره جاسوسی دنیا را به مدار زمین پرتاب کرد.

سازمان United Launch Alliance یا ULA امریکا بزرگ‌ترین ماهواره تحقیقاتی اکتشافی جهان را با

نــامNROL37 از سکوی«Cape Canaveral» در «فلوریدا» با اهداف جاسوسی به مدار زمین پرتاب کرد. پیش‌تر قرار بود که این ماهواره در نهم ماه جاری میلادی پرتاب شود که با دستور لغو روبه‌رو شد. از ویژگی قابل توجه ماهواره73‌NROL توان حمل بار به وزن ۱۴هزار و ۹۰۰پوند و قرار دادن ماهواره‌ها در مدار خط استواست که سرعتش برابر با سرعت حرکت زمین به دور خود است بنابراین به صورت ثابت در آنجا قرار می‌گیرند. از ویژگی این ماهواره رهگیری سیگنال‌ها در فضا برای جمع‌آوری اطلاعات در راستای برنامه جاسوسی استراق سمع است. برخی از کارشناسان که پیش از این با ماموریت‌های ماهواره‌های NRO یا National Reconnaissance Office آشنایی دارند بر این باور هستند این ماهواره هفتمین نسل از Advanced Orion است. کلاسی از ماهواره‌های جاسوسی امریکا که سیگنال‌های ارتباطی و اطالاعاتی را از فضا دریافت و ضبط می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر