رونمایی از مسواک‌ هوشمند مجهز به دوربین و حسگر

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۰۷

ترندز|یک دندانپزشک امریکایی با راه‌اندازی شرکتی موسوم به Onvi از نخستین مسواک هوشمند مجهز به فیلمبرداری رونمایی کرده است. مسواک Prophix دارای یک دوربین داخلی بوده که به کاربران اجازه می‌دهد از درون دهان خود در زمان مسواک زدن فیلمبرداری کنند. این مسواک به همراه یک برنامه تلفن همراه ارائه شده تا کابران بتوانند عادات مسواک زدن خود را دنبال کنند. سازندگان امیدوارند که Prophix بتواند به مردم در پیگیری نقطه‌های نادیده دندان‌ها و رسیدگی به مناطق مشکل‌دار کمک کند.

دکتر کریگ کولر، بنیان‌گذار ONVI با 35سال تجربه دندانپزشکی یکی از معدود پزشکانی است که از فیلمبرداری زنده در جلسات ترمیم دندان استفاده می‌کند. کولر با مشاهده مزایای این تجربه تصمیم گرفت مسواک مجهز به دوربین را تولید کند تا مردم بتوانند از این فناوری حتی زمانی که در مطب وی حضور ندارند، استفاده کنند.

کاربران با Prophix می‌توانند به طور مستقیم روی یک دندان زوم کرده یا نمای گسترده‌تری از سه ‌دندان را با وضوح 1080پیکسل داشته باشند. همراه این مسواک یک برس چرخشی، یک قطعه جانبی پلاستیکی فشرده، یک آینه و یک قطعه لاستیکی برای تمیز کردن بین دندان‌ها ارائه خواهد شد. هزینه پیش‌خرید این مسواک درحال حاضر 299دلار اعلام شده و با ورود به بازار با قیمت 399دلار به فروش خواهد رسید. در این حین، شرکت فیلیپس نیز از یک مسواک هوشمند رونمایی کرده که با برخورداری از چندین حسگر به نقشه‌برداری از دهان و موقعیت مسواک به شکل سه‌بعدی می‌پردازد.

مسواک Sonicare FlexCare Platinum Connected از این حسگرها برای پیگیری عادات مسواک زدن در زمان واقعی استفاده می‌کند که می‌توانند موقعیت مسواک را در دهان شناسایی کرده و تکنیک برس‌ زدن و فشار را براساس آن اعمال کنند.

همراه با این مسواک نیز یک اپلیکیشن تلفن همراه ارائه شده که توسط بلوتوث به آن متصل می‌شود و می‌توان اطلاعات تولید شده توسط حسگرها را برای تولید نقشه سه ‌بعدی از دهان به کاربر ارسال کرد. این نقشه به ارائه اطلاعاتی در مورد فشار مسواک در نواحی مختلف دندان، شناسایی مناطقی که نادیده گرفته شدند و راهنمایی برای ارتقای شیوه مسواک زدن می‌پردازد.

هدف نهایی این فناوری، ارتقاء شیوه مسواک زدن کاربران است. هنوز زمانی برای ورود این محصول به بازار اعلام نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر