مقاومت هیبریدی‌ها برابرتبلت

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۰۵

فون‌آرنا| بازار تبلت حال و روز خوشی ندارد؛ ظهور فبلت‌ها که در حقیقت اسمارت‌فون‌های بزرگ‌تر هستند با ناپدید شدن تبلت‌های با اندازه کوچک‌تر همراه شده است.

به دلیل اندازه‌های مختلف این دستگاه‌ها خیلی از کاربران هنوز به ارزش‌های واقعی یک تبلت پی نبرده‌اند.

آخرین گزارشی که از وضعیت فروش در سه ‌ماهه اول سال 2016 منتشر شده حاکی از آن است که طی این مدت تعداد 46.7میلیون دستگاه به فروش رسیده است.

این رقم در مقایسه با رقم مشابه سال گذشته ۱۰درصد کاهش را نشان می‌دهد و نسبت به میزان فروش در سه‌ ماهه چهارم سال 2015 که همراه با فصل تعطیلات و جشن‌های سال نو میلادی بوده 33درصد افت کرده است.

اما نکته جالب اینجاست که با وجود کاهش میزان فروش قیمت میانگین این دستگاه‌ها همچنان روی عدد 241دلار باقیمانده که حاکی از وجود تبلت‌های گران‌تر در بازار است.

شاید یکی از دلایل اضافه کردن لپ‌تاپ‌های هیبریدی به این آمار است هر چند که در اصل نمی‌توان این دستگاه‌ها را به عنوان تبلت برشمرد اما به دلیل ضخامت و اندازه در این آمار گنجانده شده است. در این بین دستگاه‌های ویندوزی با اینکه فقط 14درصد از سهم بازار را در اختیار دارند حدود ۲۰درصد از درآمد این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

اپل هم حدود 22درصد از فروش را در اختیار داشته اما ۳۹درصد از درآمد را به خود اختصاص داده چون دستگاه‌های اپل نسبت به سایر محصولات قیمت بالاتری دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر