افزایش سهم خودروهای چینی در ایران

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۳

خودروهای سواری چینی مونتاژی رکورددار افزایش تولید خودروهای سواری در ایران هستند.

اگرچه تیر امسال تولید انواع خودرو در کشور افزایش یافته است با این حال رشد تولید خودروهای سواری چینی مونتاژی در کشور جهشی و بسیار بالا بوده است.

در این زمینه تولید خودرو ام‌وی‌امX33 با رشد 10هزار و 80درصدی از پنج دستگاه در تیر سال 1392 به 509 دستگاه در تیر 1393 افزایش یافته است. پس از آن لیفان 620 رکورددار رشد تولید خودروهای سواری در تیر است به‌گونه‌یی که تولید این خودرو با رشد 7350درصدی از 10دستگاه در تیر 1392 به 745دستگاه افزایش یافته است. این خودرو سواری چینی در شرکت کرمان موتور مونتاژ می‌شود. همچنین مونتاژ خودرو ام‌وی‌ام 530 نیز با رشد 1212درصدی از 89 دستگاه در تیر 1392 به 1168دستگاه در تیر 1393 افزایش یافته است.

مونتاژ خودرو ولیکس C30 (تولیدی شرکت خودروسازی راین) هم با رشد 1084درصدی از 51دستگاه در تیر 1392به 604دستگاه افزایش یافته است.

در این زمینه مدیر فروش یکی از شرکت‌های مونتاژکننده خودروهای چینی در ایران درباره دلیل رشد بالای تولید خودروهای چینی در تیر امسال گفت: با کاهش و ثبات نرخ ارز در ماه‌های اخیر شرکت‌های تولیدکننده خودروهای چینی توانسته‌اند برنامه‌ریزی بیشتری برای تولید این خودروها در ایران انجام دهند.

وی با بیان این‌که بخش قابل توجه قطعات خودروهای چینی تولیدی در ایران از کشور چین وارد و در کشور مونتاژ می‌شود، خاطرنشان می‌کند: بنابراین کاهش و ثبات نرخ ارز بستری را برای افزایش سفارش‌گذاری قطعات و رشد تولید این خودروها در ایران فراهم کرده است.

این مدیر فروش یکی از شرکت‌های مونتاژکننده خودروهای چینی در ایران با بیان این‌که علاوه بر کاهش نرخ ارز، روشن ‌شدن دورنمای اقتصادی کشور نیز باعث افزایش تولید خودروهای چینی در کشور شده است، خاطرنشان می‌کند: پیش‌بینی ما این است که با ثبات ایجاد شده در وضعیت اقتصادی کشور، تقاضای خرید خودرو در ایران در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت.

وی ادامه می‌دهد: بنابراین شرکت‌های تولیدکننده، تولید خود را افزایش داده‌اند تا پاسخگوی رشد تقاضا در ماه‌های آینده بوده و بتوانند سهم بیشتری از بازار خودروهای سواری کشور را از آن خود کنند.

به نقل از ایسنا، مدیر فروش یکی از شرکت‌های مونتاژکننده خودروهای چینی در ایران در پاسخ به این‌که آیا رشد شدید تولید خودروهای چینی در تیر امسال با حجم تقاضای این محصولات متناسب است؟ تصریح می‌کند: مطمئنا شرکت تولید‌کننده تا زمانی‌که از بازار فروش خود مطمئن نشود، نسبت به افزایش تولید اقدام نمی‌کند. در این زمینه با توجه به‌وجود تعهدات معوق و همچنین افزایش تقاضا، تولید این خودروها در ایران افزایش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر