زیرآب‌‌زنی در حد شبکه بانکی

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۲۷۷

در آستانه کاهش مجدد سود بانکی و زمزمه‌های تغییر نرخ در بانک‌ها، رقابت برای جذب سپرده با نرخ‌های موجود شدت گرفته است و بانک‌ها ترجیح می‌دهند به هر طریقی در روزهای آخر مشتری جذب کنند حتی با زیرآب زدن رقبا.

به گزارش ایسنا، کاهش دوباره نرخ سود بانکی به فاصله کمتر از ۴ماه و به گونه‌یی متفاوت از گذشته درحال رخ دادن در شبکه بانکی است. یکی از بانک‌های خصوصی در این باره پیشقدم شد و از روز یک‌شنبه نرخ سود سپرده یک ساله را از ۱۸به ۱۶‌درصد کاهش داد و ظاهرا قرار است این موج در تمامی بانک‌ها و به تدریج ادامه‌دار باشد.

بر این اساس درحالی که ظاهرا قرار بود برخی دیگر از بانک‌های خصوصی برای کاهش سود اقدام کنند مراجعه به شعب بانک‌ها نشانی از تغییر نرخ نداشت اما با حواشی همراه بود.

اغلب شعب بانک‌های مختلف ‌گرچه نرخ ۱۸‌درصدی را به عنوان سود سالانه سپرده اعلام می‌کنند ولی این احتمال را هم عنوان کردند که ممکن است به زودی نرخ سود تا دو ‌درصد کاهش پیدا کند بنابراین مشتری اگر قصد سپرده‌‌گذاری دارد بهتر است هر چه سریع‌تر در این باره اقدام کند. حتی در مواردی حاضر بودند در رفتاری خلاف اخلاق حرفه‌یی برای جذب سپرده بیشتر فعالیت و پیشینه بانک‌های رقیب را نیز تحت تاثیر قرار داده و مشتری را از تصمیم برای سپرده‌گذاری در برخی بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی منصرف کنند.

در یکی از موارد وقتی عنوان شد که برخی بانک‌های خصوصی در نرخ‌های سود تغییراتی ایجاد کرده یا اینکه با شرایط مناسبی سود سپرده می‌پردازند یکی از مدیران شعب بانک‌های بزرگ که ظاهرا خصوصی شده است در واکنشی عنوان کرد که این قبیل بانک‌ها را کنار گذاشته و به آنها اعتماد نکنید. اگر می‌خواهید حساب سپرده و مطمئن داشته باشید در همین بانک ما اقدام کنید!

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر