اکنون زمان توسعه روابط اقتصادی میان ایران و کره است

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۲۶۶

حسن طاهریان سفیر ایران در کره‌جنوبی در گفت‌وگو با نشریه «هرالد کوریا» اعلام کرد که رمز موفق سرمایه‌گذاری در ایران این است که طرفین همکاری، ارتباطات نزدیک و طولانی‌مدت داشته و به تعامل درازمدت پایبندی نشان دهند. وی تاکید کرد که پس از توافق هسته‌یی و لغو تحریم‌ها، فرصت‌های ایده‌آلی برای مشارکت اقتصادی با ایران و سرمایه‌گذاری در کشور به وجود آمده است. به گزارش ایرنا، طاهریان افزود که در دومین بازار بزرگ خاورمیانه لازم است بازرگانان کره‌یی چشم‌اندازی طولانی‌مدت داشته باشند و بدانند دو کشور مکمل هم هستند.

به گفته وی، توافق هسته‌یی و برجام راه را برای همکاری ایران و کشورهای دیگر ازجمله کره‌جنوبی باز کرده است و درواقع اکنون زمان همکاری‌ها، گفت‌وگوها و مراودات دیپلماتیک برای اجرایی کردن برجام و توافق هسته‌یی به‌خصوص توسعه اقتصادی است.

وی تاکید کرد که ایران می‌کوشد تا سرمایه‌گذاری بین‌المللی را جذب کند، قدرت اقتصادی خود را افزایش داده و از گوناگونی اقتصادی خوبی بهره‌مند شود و برای تحقق این هدف به همکاری با کره‌جنوبی ادامه خواهد داد. طاهریان همچنین اظهار داشت که ارتباطات بانکی دو کشور هنوز به حال عادی بازنگشته است اما ایران و «اکزیم بانک» کره‌جنوبی به‌شدت برای عادی‌سازی این تبادلات در حال تلاش هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر