اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۲۶۲

طیب‌نیا: عده‌ای درصدد تغییر مسیر ریاست‌جمهوری هستند

گروه تجارت| زهرا فریدزادگان|

وزیر اقتصاد و دارایی که در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی سخن می‌گفت اظهار کرد: چون در حال نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم عده‌یی تلاش می‌کنند دولت در کار خود موفق نشود و اعتماد مردم به دولت سلب شود. اگر مردم اعتمادشان را به دولت و مسوولان از دست بدهند دولت با عدم توفیق مواجه خواهد شد.

علی طیب‌نیا در این جلسه گفت: سال 95 قطعا رشد اقتصادی 5درصد محقق خواهد شد. وزیر اقتصاد و دارایی افزود: در این رشد اقتصادی یک نگرانی وجود دارد. نگرانی این است که اگر رشد اقتصادی از طریق رشد تولید نفت ایجاد شود در این صورت رشد اقتصادی پایدار و فراگیر نخواهد بود.

وی افزود: نوسان اقتصادی کشور شدیداً وابسته نفت است و طی سال گذشته 2 شوک اقتصادی به ایران وارد شد. به گفته وی اتفاقی که در ایران رخ داد این بود که روند نزولی تورم ادامه دارد. این در حالی است که قیمت نفت کاهش یافته است. وی در مورد انتظارات دولت از بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی باید به جای نقد کردن، برنامه‌های کارآمد به دولت ارائه دهد. امسال باید از رکود به‌صورت کامل خارج شویم و رشد اقتصادی داشته باشیم که صنایع کوچک و مردم آن را احساس کنند. طیب‌نیا در ادامه برای انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: عده‌یی تلاش می‌کنند با سلب اعتماد مردم نسبت به دولت به اهداف خود دست یابند. وی ادامه داد: اکنون می‌خواهیم ارز را تک‌نرخی کنیم بنابراین از دانشگاه و بخش خصوصی می‌خواهیم برنامه‌یی ارائه دهند که با حداقل هزینه این برنامه اجرایی شود.


اعضای کمیسیون برنامه و بودجه

مجلس مشخص شدند

فهرست اسامی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مشخص شد.

به گزارش فارس، لیست اسامی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مشخص شد که در ذیل می‌‌آید:

هادی قوامی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عزت‌الله یوسفیان‌ملا، علی قربانی، حسن سلیمانی، غلامرضا حیدری، جهانبخش محبی‌نیا، محمد خدابخشی، محسن بیگلری، شهباز حسن‌پور، محمدرضا تابش، سیدمهدی فرشادان، محمدمهدی مفتح، غلامرضا تاجگردون، منصور مرادی، محمد فیضی‌زنگی، محمد حسینی، نبی هزارجریبی، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی کاظمی، مهرداد لاهوتی و عبدالرضا مصری.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر