اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۲۲۲

غاز فعالیت قرائتخانه امیرالمومنین (ع) باغمیشه

تبریز همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان قرائتخانه امیرالمومنین(ع) شهرک باغمیشه آغاز به کار کرد. شهردار منطقه پنج تبریز با اعلام این مطلب گفت: قرائتخانه باغمیشه با هدف فراهم شدن فضایی برای مطالعه شهروندان به ویژه جوانان و دانشجویان با 2 میلیارد ریال اعتبار احداث شده بود که با تجهیز آن به امکانات لازم برنامه فرهنگی این مرکز از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده است. وی همچنین در ادامه گفت: قرائتخانه فرهنگسرای کوی فرشته نیز همه روزه برای خواهران خدمات‌رسانی می‌کند. گفتنی است در حال حاضر فرهنگسرای فرشته، بانوی مهر باغمیشه، قرائتخانه باغمیشه، خانه سلامت باغمیشه و فرهنگسرای استانداری به عنوان پنج مرکز فرهنگی و اجتماعی منطقه پنج خدمات‌رسانی می‌کنند که با بهره‌برداری از فرهنگسراهای کوی ولی امر و مرزداران تعداد مراکز فرهنگی این منطقه به هفت مورد خواهد رسید.

چهره‌های ماندگار صنعت حمل و نقل و ترافیک ایران معرفی شدند

تهران برای تجلیل از مدیران برتر صنعت حمل و نقل پس از انجام ممیزی و احراز صلاحیت با همکاری مدیران بنیان چهره‌های ماندگار ایران همایش چهره‌های نام آشنای صنعت حمل و نقل و ترافیک ایران در نهم خرداد ماه سال جاری در مرکز همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. شاخص‌های انتخاب مدیران برتر کارآفرینی، توسعه و خلاقیت و نیز سابقه عملکرد است. مدیران منتخب این همایش ملی غلامرضا رضایی بالاجو مدیرکل شرکت ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کل کشور- ابوالفضل بهره‌دار ریاست انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران-دکتر محمد مطیعی‌فرد مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو - حمید نیک‌بین مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت آزاد راه تهران ساوه - مهرداد فاخر مدیرعامل شرکت ترن پارت تیپاکس - محمد آبخو مدیرعامل شرکت کشتیرانی و خدمات صیادی تندیس خلیج‌فارس - ایوب زارعی شهردار شهرداری بندر کنگ - سیدحسین میربابایی مدیرعامل شرکت میر راه پارس - جلال یوسفی مدیرعامل شرکت هیدرولیک‌سازان - محمدرضا باربد مدیرعامل شرکت حمل و نقل سعادت ترابر - امید نوری‌جنگی ریاست اداره گمرک میلک - علی قائد شرف ریاست کارگاه تونل اباصالح‌المهدی و شرکت پرلیت - سعید کرمی مدیرعامل شرکت کولدوفور و بهیار کاظمی مدیرعامل شرکت ساختمانی عمران تنگاب بودند.

جابه‌جایی و حفاری چاه فلسطین شهر امیریه

شهریار داود سمیعی‌زنوزی اظهار داشت: چاه فعلی واقع در خیابان فلسطین شهر امیریه به دلیل انحراف و بریدگی لوله جدار فولادی، عملا از مدار خارج و در مجموع با کاهش دبی و تولید آب مواجه و منجر به بروز مشکلاتی برای بخشی از شهروندان شده بود. وی افزود: امور آبفا شهریار برای تامین و جبران کمبود آب آشامیدنی مورد نیاز، عملیات جابه‌جایی و حفاری یک حلقه چاه جدید را با اولویت و در کوتاه‌ترین زمان در دستور کار خود قرار داد. سمیعی ادامه داد: در حال حاضر چاه مذکور در مرحله آزمایش پمپاژ قرار دارد و هزینه اجرای عملیات حفاری، تجهیز و بهره‌برداری نیز از محل اعتبارات جاری شرکت تامین شده است. وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به افت آب در سفره‌های زیرزمینی، کاهش دبی چاه‌ها و رانش زمین به ویژه در شهر امیریه، امیدواریم شهروندان محترم در میزان و نوع مصرف خود تجدیدنظر کرده و روش‌های درست مصرف آب را مدنظر قرار دهند.

حضور ۱۴ تیم استان مرکزی در لیگ برتر

اراک نخستین جلسه هم‌اندیشی روابط‌عمومی‌های هیات‌های ورزشی استان وشهرستان‌های تابعه استان مرکزی برگزار شد. مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در این جلسه حضور ۱۴ تیم استان در لیگ برتر را موفقیتی بی‌نظیر دانست و گفت: در هیچ مقطع از تاریخ ورزش استان این تعداد تیم در لیگ برتر حضور نداشته است. سعید ملکی بیان کرد: ورزش استان در بهترین شرایط خود قرار دارد و در هیچ برهه‌یی از تاریخ ورزش استان این حجم موفقیت اتفاق نیفتاده است. سعید ملکی افزود: صعود تیم فوتسال شهرداری ساوه به لیگ برتر، صعود دو تیم از رشته فوتبال‌دستی به لیگ برتر، صعود بانوان کبدی‌کار استان به لیگ برتر و همچنین صعود ارزشمند تیم فوتبال شهرداری اراک از لیگ دسته سوم به لیگ دسته دوم که حسن ختام این موفقیت‌ها در فصل ورزشی 95/94 بوده است.

برگزاری کارگاه آموزشی اطفای حریق در ایلام

ایلام کارگاه آموزشی پیشگیری و اطفای حریق با هدف ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و نهاد‌های مردمی و همچنین برداشتن گام اول در ایجاد آمادگی منابع انسانی جهت تشکیل تیم‌های اطفای حریق در استان ایلام برگزار شد. دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی استان در این خصوص گفت: اعتماد‌سازی بین دولت و ملت می‌تواند نقش مهمی در توسعه پایدار در منابع طبیعی داشته باشد. ایشان عنوان کرد: توسعه مشارکتی مستلزم اعتمادسازی بین دولت و مردم محلی است و توانمندسازی جوامع محلی و توسعه مشارکت می‌تواند ضامن بقای طرح‌های منابع طبیعی در استان باشد و این دستگاه بر اساس وظایف ذاتی در برنامه‌ریزی‌های مدون شده و کارشناسی خود و همچنین پروژه‌های توسعه‌یی رویکرد مشارکتی را در پیش گرفته که این مساله می‌تواند اعتمادسازی بین دولت و مردم محلی را در اجرای پروژه‌ها عملیاتی کند. مهندس شفیعی رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان نیز هدف از اجرای این کارگاه آموزشی را آشنایی سازمان‌های مردم نهاد با عوامل مهم آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان عنوان کرد و گفت: بهره‌مندی از مشارکت مردم با عزم ملی و مدیریت جهادی یکی از خواسته‌های مدیریت آموزش، ترویج مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر