نوسازی تاکسی‌ها رضایت‌بخش نیست

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۲

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از روند کنونی نوسازی تاکسی‌ها در شهرستان‌ها ابراز نارضایتی و بر ضرورت ورود شرکت‌های جدید خودروساز به غیر از 6 شرکت موجود تاکید کرد.

کوروش عابدینی در نخستین جلسه مشترک رؤسای سازمان‌های تاکسیرانی‌های کلانشهرها که به میزبانی تاکسیرانی تهران برگزار شد، پیشنهاد داد این جلسات به‌طور ماهانه در شهرهای مختلف برگزار و مسایل منطقه‌یی از نزدیک بررسی شود.

وی از تشکیل 5 کمیته تخصصی در اتحادیه برای بررسی مسایل ناوگان خبر داد و گفت: اتحادیه باید به گونه‌یی عمل کند که خود خودروساز باشد؛ در همین راستا با 6 شرکت خودروساز ایرانی و خارجی به غیر از 6 شرکت کنونی مذاکراتی برای تامین خودرو ناوگان صورت گرفته که ورود خودروهای هیبریدی نیز در نتیجه همین است.

عابدینی با اعلام نارضایتی از روند نوسازی تاکسی‌ها در کشور گفت: در حال حاضر بیش از 30هزار تاکسیران در سراسر کشور برای نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تنها نیمی از آنها بتوانند تا انتهای پروسه را طی کنند.

وی همچنین از برنامه‌های آتی برای اصلاح ساختار تشکیلاتی اتحادیه، بهبود شرایط و افزایش میزان تاثیرگذاری آن خبر داد و افزود: اصلاح دستورالعمل بودجه، کد و تعرفه درآمد در بودجه و... و درجه‌بندی سازمان‌ها براساس رتبه شهرداری‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

عابدینی همچنین از برنامه‌ریزی برای تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: بحث رفاهی تاکسیرانان باید در اولویت قرار بگیرد چراکه تاکسیران تا زمانی که از حداقل‌های خدمات بهره‌مند نشود نسبت به ورود به فازهای آموزشی برای ارتقای سطح ناوگان ناباورند.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور بااشاره به اثربخشی واگذاری امور به مردم تصریح کرد: بحث خصوصی‌سازی باید یکی از اولویت‌های سازمان‌های تاکسیرانی باشد و راهکارهای اجرایی برای محقق شدن این مهم بررسی شود و نوع خدمات ضابطه‌مند به شرکت‌های خصوصی مشخص و حیطه نظارتی سازمان‌ها نیز شفاف شود.

به گفته عابدینی، ساماندهی مسافربرهای شخصی، آژانس‌ها، سرویس مدارس و هوشمندسازی تاکسی‌ها از اولویت‌های اتحادیه است.

به نقل از مهر، وی از راه‌اندازی مرکز مطالعاتی مجازی برای تاکسیرانی‌های کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: الگوی ما برای تغییرات در کمیت و کیفیت شهرهای بزرگی مانند تهران هستند و مدیران باید توجه داشته باشند بدون مطالعه و بررسی هیچ‌گونه اقدامی صورت نگیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر