ادامه ناآرامی‌ها در حاشیه بازی‌های یورو

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۱۹۴

گروه جهان|

دومین روز بازی‌های جام ملت‌های اروپا مصادف با سومین شب درگیری‌ها میان طرفداران متعصب تیم‌های انگلستان و روسیه در مارسی بود. به گزارش یورونیوز، پس از بازی دو تیم که با تساوی یک بر یک پایان یافت، خیابان‌های مارسی به صحنه نبرد تن به تن میان طرفداران دو تیم تبدیل شد.

پلیس هم برای متفرق کردن آنها به ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور متوسل شد. در داخل ورزشگاه ولودروم نیز دقایق پایانی بازی پرالتهاب بود. پس از سوت پایانی، تنش میان هواداران متعصب دو تیم با رجزخوانی علیه یکدیگر بالا گرفت و دقایقی بعد در خیابان‌های اطراف جای خود را به درگیری و کتک‌کاری طرفین داد. در جریان این ناآرامی‌ها ۳۵‌نفر ازجمله سه نیروی پلیس زخمی شدند که حال دست کم یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

در همین ارتباط چند نفر هم بازداشت شدند. یوفا، اتحادیه فوتبال اروپا ضمن محکوم کردن ناآرامی‌های سه روز گذشته در مارسی گفت: «آنهایی که در این خشونت‌ها دست دارند جایی در دنیای فوتبال ندارند.»هواداران متعصب دو تیم طی روز شنبه در خیابان‌های بندر مارسی به جان یکدیگر افتادند و به هم رحم نکردند. آنهایی که بداقبال بودند زیر مشت و لگدها ماندند. به گفته پلیس فرانسه، در این خشونت‌ها جدا از طرفداران تیم‌های روسیه و انگلستان، شماری از هواداران تیم فوتبال فرانسه نیز حضور داشتند.

تدابیر امنیتی در فرانسه در آستانه مسابقات جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو ۲۰۱۶ در بالاترین سطح قرار گرفته است. گفته می‌شود، در شهر پاریس ۱۵۰۰نیروی امنیتی به نیروهای موجود افزوده شده تا کنترل تمامی مناطق پرتردد را در اختیار گیرند. در حال حاضر در پاریس ۱۰هزار نیروی پلیس فعال است. مسابقات یورو ۲۰۱۶ حدود 7ماه پس از حملات ماه نوامبر گذشته پاریس برگزار می‌شود و احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور همچنان وجود دارد. فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه نیز گفته است: «تروریسم تهدیدی است که همچنان وجود دارد و برای مدت طولانی باقی خواهد ماند.

باید هر احتمال و هر نوع عدم اطمینانی را جدی بگیریم تا مسابقات یورو ۲۰۱۶ به خوبی و با موفقیت برگزار شود.»در استاد دوفرانس، استادیومی که ظرفیت ۸۰هزار تماشاگر دارد، بین ۹۵۰ تا ۱۱۰۰نیروی ویژه و پلیس و نیز ۱۲۶۷پلیس مخفی مستقر هستند. همچنین 8گیت بازرسی و 6ورودی در نظر گرفته شده است.

در هر منطقه همچنین یک سایت مرکزی که همزمان با پلیس و نیروهای گارد ویژه در ارتباط است، وجود خواهد داشت. جدای از استادیوم‌ها، در مناطقی از شهرها که اکران‌های بزرگ در آن قرار گرفته و هواداران فوتبال می‌توانند از آنجا مسابقات را تماشا کنند نیز تدابیر ویژه امنیتی در نظر گرفته شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر