مادورو: همه ‌پرسی مورد نظر مخالفان امسال برگزار نمی‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۱۹۱

گروه جهان|

نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا می‌گوید: همه‌پرسی که مخالفان درخواست کرده‌اند در سال جاری میلادی برگزار نخواهد شد. به گزارش بی‌بی‌سی، مخالفان مادورو طوماری با بیش از یک میلیون امضا جمع کرده‌اند و می‌گویند این طومار مطابق قانون برگزاری رفراندوم را رسمیت می‌بخشد. ونزوئلا درگیر بحرانی اقتصادی است و مخالفان، دولت و شخص نیکلاس مادورو را در این زمینه مسوول می‌دانند. طومار همه‌پرسی مخالفان روز دوم مه (40روز پیش) به مقام‌های شورای انتخابات ارائه شده است. هدف مخالفان دولت این است که همه‌پرسی عدم صلاحیت دولت تا قبل از پایان سال جاری برگزار شود.

اما مادورو شنبه گفته است در سال جاری زمان کافی برای فراهم کردن مقدمات برگزاری این همه‌پرسی وجود ندارد. زمان برای معترضان دولت بسیار با اهمیت است، اگر آنها تا دهم ژانویه سال آینده (۲۰۱۷) بتوانند همه‌پرسی مورد درخواست‌شان را برگزار کنند و نتیجه دلخواه را به دست آورند، نیکلاس مادورو مطابق قانون اساسی ونزوئلا باید از قدرت کناره بگیرد.

همزمان روز گذشته، شورای انتخابات ونزوئلا اعلام کرد هویت بیش از یک میلیون و300هزار نفری که با امضای این طومار خواستار برگزاری همه‌پرسی و برکناری نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری شده‌اند باید احراز شود. کمیسیون انتخابات ونزوئلا همچنین اعلام کرد: حدود ۶۰۰ هزار از امضاهای طومار مخالفان را مردود می‌داند. در همین حال دولت ونزوئلا هم گفته است نام کودکان و افرادی که زنده نیستند در این طومار دیده می‌شود. موضوعی که با اعتراض رهبران مخالفان دولت روبه‌رو شد.

آنها می‌گویند: کمیسیون انتخابات امضاهای روی طومار را نادیده گرفته و با جانبداری در این مورد نظر داده است. انریکه کاپریلس، نامزد سابق ریاست‌جمهوری هم در میان رهبران معترضان است و می‌گوید: امضای او و دیگر مخالفان نادیده گرفته شده است. همزمان مادورو، مخالفان خود را به تقلب متهم کرده و گفته از دادگاه عالی ونزوئلا خواهد خواست که در این باره تحقیق کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر