روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۱۸۵

اعلام افزایش سرمایه ۲۷۸درصدی «تمحرکه»

ماشین‌سازی نیرو محرکه که یکی از سهام مقبول ماه‌های اخیر بازار بوده درخواست افزایش سرمایه ۲۷۸درصدی از تجدید ارزیابی دارایی را ارائه کرد و با صف خرید مواجه شد.

شرکت ماشین‌سازی نیرو محرکه که اخیرا با شایعه انعقاد قرارداد جدید مواجه شده بود، طی سال جاری با رشد 67 درصدی قیمت، از 186 تومان اول سال به 305 تومان دیروز رسیده و یکی از سهام مقبول به‌شمار رفته است. در این میان هیات‌مدیره «تمحرکه» بعد از مصوبه 6 دی سال گذشته، گزارش توجیهی افزایش سرمایه حدود 278 درصدی را به حسابرس ارسال کرده تا درصورت تایید و مجوز سازمان بورس، اقدام به افزایش سرمایه از 3.2 به بیش از 12.1میلیارد تومان کند. این تامین مالی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی و به شرط مجوز سازمان بورسی عملی خواهد شد.

3هزار و 510میلیارد سود انباشته «بمپنا»

شرکت تولید برق عسلویه مپنا در دوره 12ماهه منتهی به 29 اسفندماه 94 معادل 3هزار و 510 میلیارد و 492میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های خود منظور کرد.

شرکت تولید برق عسلویه مپنا صورت‌های مالی یک‌ساله منتهی به پایان اسفندماه 94 را به‌صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

بر اساس این گزارش «بمپنا»، در سال گذشته با سرمایه 728میلیارد ریال مبلغ 3هزار و 576 میلیارد و 128 میلیون ریال درآمد عملیاتی داشت.

از درآمد این شرکت بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی کسر شد و سود ناخالص دوره به مبلغ

2هزار و 248 میلیارد و 949 میلیون ریال رسید.

از سود ناخالص دوره نیز هزینه‌های فروش، اداری و عمومی کسر شد و سود عملیاتی دوره برابر 2هزار و 245 میلیارد و 820 میلیون ریال محاسبه شد.

از سود عملیاتی نیز هزینه‌های مالی و هزینه‌های غیر عملیاتی کسر شد و سود خالص دوره برابر یک هزار و 295 میلیارد و 581 میلیون ریال به دست آمد و بر این اساس مبلغ یک هزار و 780 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد.

به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 3هزار و 510 میلیارد و 492میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

پوشش 46 درصدی پیش‌بینی‌های «شپدیس»

شرکت پتروشیمی پردیس در دوره 6ماهه نخست سال مالی 95 با اختصاص 710 ریال سود به ازای هر سهم به 46 درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید.

شرکت پتروشیمی پردیس پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 95 را به‌صورت حسابرسی شده و با سرمایه 6هزار میلیارد ریال، مبلغ یک هزار و 541ریال اعلام کرده است و در دوره 6 ماهه منتهی به 29 اسفندماه 94 با اختصاص 710 ریال سود به ازای هر سهم معادل 46 درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داد.

«شپدیس» دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال مالی 95 نسبت به اطلاعیه قبلی را منتشر کرد.

1- علت کاهش فروش ریالی نسبت به پیش‌بینی اولیه به دلایل زیر است:

الف- کاهش شدید نرخ‌های جهانی محصولات

به‌خصوص اوره از حدود 300 دلار به 200 دلار در 6ماهه اول سال مالی شرکت (در پیش‌بینی اولیه قیمت فروش هر تن اوره 295 دلار منظور شده بود)

ب- نرخ فروش اوره داخلی در پیش‌بینی اولیه 7,800 ریال برای هر کیلو محاسبه شده بود لکن در 6 ماهه نخست سال مالی طیق مصوبات قانونی با همان نرخ 6,125 ریال برای هر کیلو به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فروخته شده است.

ج-انجام تعمیرات اساسی واحد‌ها در نیمه نخست سال مالی و همچنین برنامه راه‌اندازی فاز سوم در نیمه دوم سال مالی.

2- کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته: در کل بابت کاهش نرخ گاز (خوراک) از 13 سنت در پیش‌بینی اولیه به 8.5 سنت در نیمه دوم سال مالی بوده است.

3- زیان تسعیر ارز منعکس در سر فصل سایر درآمد‌ها و هزینه‌های متفرقه (غیرعملیاتی) بابت زیان تسعیر ارز مربوط به بدهی تسهیلات ارزی (فاینانس) مربوط به فاز دوم و همچنین تسعیر تسهیلات ارزی دریافتی از بانک ملت است.

تشریح سرمایه 250میلیاردی «حتاید»

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌ در تاید واتر «حتاید» در سال 94 به 250 میلیارد تومان رسید، گفت: سهامداران جدید در تاید واتر حضور دارند.

مهدی اعتصام گفت: «حتاید» در افق پسابرجام توانسته ضمن تلاش برای انعقاد قراردادهای جدید و مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی، منابع مالی ارزان‌قیمت از جمله یوزانس و دیگر منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کند. وی با بیان اینکه لغو تحریم‌های شرکت تایدواتر خاورمیانه برای افزایش بهره‌وری و تداوم پیشرفت این شرکت ضروری است، عنوان کرد: مجموعه سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد در زمان حضور خود در ترکیب سهامداران عمده شرکت در مجموع بیش از 320 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد و این در حالی است که حجم سرمایه‌گذاری‌ها و طرح‌های توسعه‌یی شرکت در سال مالی 94 حدود 250 میلیارد تومان بوده است که این طرح‌ها حداکثر تا پایان سال 97 اجرایی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

اعتصام با بیان اینکه شرکت تایدواتر خاورمیانه از بابت تامین اعتبار در سال مالی جاری برای اجرای طرح‌های توسعه‌یی خود نخواهد داشت، به موضوع واگذاری سهام مدیریتی این شرکت به موسسه مالی و اعتباری کوثر اشاره کرد و گفت: این موسسه اعتباری وابسته به صندوق بازنشستگی ساتا بوده که به لحاظ تجربه و تخصص مجموعه‌هایی همچون سرمایه‌گذاری غدیر را نیز مدیریت می‌کند.

بر همین اساس طبق تعامل‌های صورت گرفته با موسسه کوثر عنوان شده که این موسسه اعتباری در ادامه فعالیت و اجرای طرح‌های توسعه‌یی در «حتاید» دست داشته و بنایی برای واگذاری سهام با هدف شناسایی سود حاصل از واگذاری‌ها همچون مزایده سهام گروه بهمن را ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر