اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۱۵۰

بانک صنعت و معدن برنده جایزه برنامه تامین مالی ٢٠١٦

بانک صنعت و معدن در نشست کارآفرینی شیراز به جایزه بهترین برنامه مالی و سرمایه‌گذاری در سال ٢٠١٦ دست یافت. به گزارش روابط‌عمومی بانک صنعت و معدن نشست کارآفرینی و اعطای دومین جایزه ملی توسعه‌دهندگان اکوسیستم کارآفرینی در خردادماه جاری در شیراز برگزار شد. گفتنی است، انتخاب برندگان جایزه بهترین برنامه تامین مالی و سرمایه‌گذاری بانک صنعت ومعدن براساس گزارش تیم کارشناسی شامل اتاق بازرگانی، سازمان صنایع، معادن و کشاورزی و انجمن کارآفرینان و دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.


اتصال بانک ایرانی پرشیا

به تارگت۲

مدیر بانک بین‌المللی پرشیا در انگلیس اعلام کرد که این بانک پس از طی مراحل پیچیده از طریق بانک مرکزی آلمان، به نظام پرداخت یورو موسوم به تارگت۲ متصل شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، محمدرضا مسکریان افزود: بانک بین‌المللی پرشیا متعلق به بانک‌های ملت و تجارت، مستقر در انگلستان به‌عنوان نخستین بانک ایرانی مستقر در لندن با صاحبان ایرانی، در تاریخ ۸ژوئن (۱۹خرداد) پس از طی مراحل پیچیده از طریق بانک مرکزی آلمان، موفق شد به‌ نظام پرداخت یورو موسوم به «تارگت2»

(2‌TARGET) متصل شود. وی ادامه داد: پس از حصول توافق ایران و گروه 1+5 و برداشته شدن تحریم‌های هسته‌یی علیه ایران در ۱۶ژانویه۲۰۱۶ و در شرایطی که بانک‌های بزرگ اروپایی به لحاظ وجود جو روانی سنگینی که دشمنان ایران در ممانعت از آغاز فعالیت‌های مجاز بانکی ایجاد کرده‌اند، اقدام بانک بین‌المللی پرشیا در اتصال به تارگت۲ آن‌ هم از طریق یکی از معتبرترین بانک‌های مرکزی اروپا یعنی بانک مرکزی آلمان، حرکت بسیار ارزشمند و قابل‌توجهی در جهت شکستن جو روانی موجود و شروع بالقوه حرکت‌های مثبت بعدی تلقی می‌شود. مسکریان یادآور شد: به لحاظ عملیاتی نیز این اتفاق از آنجا ‌که یکی از حلقه‌های مهم اصلی چرخه پرداخت در حوزه یورو را نه ‌فقط برای بانک بین‌المللی پرشیا بلکه برای سایر بانک‌های ایرانی از طریق بانک بین‌المللی پرشیا (به‌شرط برقراری روابط کارگزاری)، فراهم می‌کند واجد ارزش و توجه ویژه است.


پرداخت دسته‌ای قبوض

از طریق تلفنبانک صادرات

بانک صادرات ایران برای تامین رضایت بیشتر هموطنان امکان پرداخت دسته‌یی قبوض را عملیاتی کرد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با هدف پاسخگویی بیشتر به نیازهای هموطنان همچنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه مشتریان با ارتقای سامانه دریافت قبوض خدمات شهری امکان پرداخت دسته‌یی قبوض در سامانه تلفنبانک را فعال کرد. بر این اساس هموطنان می‌توانند ضمن تماس با شماره ٠٩٦٠٢ مرکز صدای سپهر و با انتخاب کلید٢ وارد کردن تنها یک مرتبه شماره کارت و رمز دوم از امکان پرداخت دسته‌یی قبوض بهره‌مند شوند. این بانک با ارتقای کمی و کیفی و فراهم‌سازی بسترهای الکترونیکی در گذشته نیز امکان پرداخت دوره‌یی قبوض را به‌عنوان خدمتی آسان و مفید به مشتریان عرضه کرده بود و با راه‌اندازی خدمت جدید پرداخت دسته‌یی قبوض مشتریان قادر خواهند شد تا تنها با یک بار معرفی و تعریف قبوض خود از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند. شایان ذکر است بانک متبوع امکان پرداخت وجوه قبوض خدمات شهری را علاوه بر تلفنبانک از طریق سایر درگاه‌های پرداخت نظیر همبانک (#٧١٩*)، بانکداری اینترنتی، کیوسک بانک خودپرداز و... نیز فراهم کرده است.


عزم بانک‌ها برای ریل‌گذاری اقتصاد مقاومتی

آیت‌ ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار در سخنانی با اشاره به نقش شبکه بانکی کشور در عرصه اقتصادمقاومتی اظهار داشت: نقش محوری بانک مرکزی در ثبات اقتصادکلان شامل ارتقای شاخص‌های ثبات پولی، مالی و ارزی درچارچوب سیاست‌های پولی، ارزی، اعتباری، پایداری خارجی، پایداری بودجه‌یی و حوزه نظارت بسیار تعیین‌کننده بوده و شبکه بانکی باید در ذیل این سیاست‌ها، مجموعه اقداماتی را انجام دهد که متضمن اجرای سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی باشد. به گزارش اداره کل بازاریابی وتبلیغات بانک انصار، ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بانکداری‌مقاومتی به معنای انجام عملیات بانکداری منطبق بر اهداف سیاست‌های‌ کلی ‌اقتصادمقاومتی، به‌منظور ایفای نقش‌مثبت ‌و موثر بانک‌ها دراجرای ‌این ‌سیاست‌ها، حفظ ‌و توسعه رقابت‌پذیری درفضای بانکداری‌ بین‌الملل در پاسخگویی به نیازهای بخش واقعی اقتصاد، همراه با ایجاد شرایط پایداری در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی است.


مجوز بانک مرکزی

برای تاسیس شعب بانک شهر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فناوری اطلاعات بانک شهر از تبدیل موافقت اصولی تاسیس شعب این بانک به مجوز از سوی بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، احمد درخشنده با بیان این مطلب گفت: بانک مرکزی به دلیل عدم تناسب نسبت‌های سرمایه‌یی، پس از موافقت با افزایش سرمایه این بانک به 7900میلیارد ریال، موافقت اصولی خود را با تاسیس 194شعبه و 57 باجه اعلام کرد.

وی افزود: در مرحله دوم افزایش سرمایه به 15هزار و 800میلیارد ریال، این‌بار بانک مرکزی موافقت اصولی خود را با 261شعبه و 86 باجه اعلام کرد که با مستندسازی صورت گرفته و با رعایت ضوابط در چارچوب قوانین بانک مرکزی، هم‌اکنون مجوز راه‌اندازی و فعالیت 261شعبه فیزیکی و 86باجه صادر شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر