اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۱۱۱

تعداد قراردادهای اجاره ۸درصد افزایش یافت

حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: تعداد قراردادهای اجاره مسکن در ۱۸روز خردادماه جاری حاکی از رشد ۸درصدی نسبت به سال گذشته است.

عقبایی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: همواره وقتی در آستانه ماه مبارک رمضان قرار می‌گیریم متقاضیان مسکن قصد می‌کنند تا قبل از آغاز این ماه مبارک اقدام به جابه‌جایی کنند به همین دلیل معمولا این موضوع موجب افزایش تنظیم قرارداد اجاره در بنگاه‌های مسکن می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا افزایش آمار قرارداد اجاره به معنی افزایش تعداد مستاجران است، گفت: به هر حال شاید کاهش عرضه مسکن هم در این آمار دخیل باشد، اما قطعا این افزایش آمار به همان دلیلی که گفتم می‌تواند باشد یعنی فصل جابه‌جایی امسال یک مقدار زودتر از زمان همیشگی آغاز شده است. عقبایی ادامه داد: طبق آخرین آمار به دست آمده از اول خرداد تا 18خرداد ماه جاری در تهران 13هزار و 171قرارداد اجاره تنظیم شده که این آمار در مدت مشابه سال قبل 12هزار و 113قرارداد اجاره بوده است. رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه علاوه بر رشد 8درصدی تعداد قراردادهای اجاره مسکن در تهران در سراسر کشور هم این رشد بیشتر بوده است، گفت: در سراسر کشور هم در روز 18خرداد ماه جاری 45هزار و 724قرارداد اجاره تنظیم شده است که در همین مدت در سال گذشته (در 18روز ابتدایی خرداد) 42هزار و 937قرارداد تنظیم شده بود.


آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های تابستان۹۵ از ۲۴خردادماه

مرتضی جعفری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت خدمات مسافری شرکت راه‌آهن، آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری تابستان۹۵ را از ۲۴خرداد ماه اعلام کرد و گفت: در این ایام تغییری در نرخ بلیت‌ها وجود نداشته و رقم آنها مانند سنوات گذشته خواهد بود.

جعفری در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرد: پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری حدفاصل یکم تیرماه تا ۱۵مردادماه از ساعت۱۸ روز دوشنبه ۲۴خرداد به‌صورت اینترنتی همچنین از روز سه‌شنبه 8:30صبح نیز پیش‌فروش بلیت به صورت حضوری از طریق آژانس‌ها آغاز خواهد شد. جعفری با بیان اینکه فروش بلیت‌ها تا ۱۵مردادماه ادامه خواهد داشت، گفت: برای این برنامه هر شنبه یک هفته به این زمان اضافه می‌شود بدین شکل که در تاریخ ۲۹خردادماه روزهای۱۶ تا ۲۲مرداد نیز به آن اضافه خواهد شد. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت خدمات مسافری شرکت راه‌آهن درباره برنامه‌های ناوگان حمل‌ونقل ریلی در تسهیل سفرهای تابستانی در کشور نیز اعلام کرد: در ایام تابستان سعی داریم با همکاری شرکت‌ها حداکثر ناوگان را دراختیار مردم قرار داده و بیشترین ظرفیت را در این بخش ایجاد کنیم.


تحویل قطعی 7۰هزار مسکن مهر طی سال جاری

نادرعربی مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید تعداد پروژه‌های اجرایی برای سال۹۵ را ۱۳۱هزار و ۶۹۲واحد اعلام کرد و گفت: امسال تعداد ۶۸هزار و ۹۴۴واحد از سایت مسکن مهر شهرهای جدید به‌طور حتمی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

عربی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه‌‌وشهرسازی درخصوص شرایط مسکن مهر شهرهای جدید اعلام کرد: درحال حاضر ۱۹شهر جدید کشور دارای ۴۰۱هزار و ۶۲۵واحد مسکن مهر است که تا پایان سال۹۴ تعداد ۱۹۱هزار ۶۸۷واحد آن به افتتاح رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر