اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۱۰۳

برگزاری سمینار آموزشی VSD

اردبیل به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل، سمینار آموزشی (VSD (Variable speed driveبه دعوت اداره امور جایگاه‌های CNG منطقه اردبیل و با همکاری شرکت سپید صنعت فاخر، در محل کلاس آموزش ستاد منطقه و با حضور مالکان و مسوولان جایگاه‌های CNG استان تشکیل شد. هدف از این دوره آشنایی با سیستم جدید VSD و مزایای آن از قبیل کاهش مصرف انرژی الکتریکی، حذف سافت استارتر و بانک خازنی تجهیزات، حذف شوک‌های الکتریکی و مکانیکی تجهیزات، افزایش ضریب ایمنی جایگاه، کاهش تاثیر نوسانات شبکه الکتریکی روی الکتروموتور کمپرسور CNG و... بود که به نحو مناسب اجرا شد.


سمپوزیوم ملی کشاورزی، دامپروری

و غذای ارگانیک برگزار شد

مشهد برای تجلیل از مدیران برتر صنعت کشاورزی و دامپروری ایران با همکاری انجمن ارگانیک ایران سمپوزیوم ملی کشاورزی، دامپروری و غذای ارگانیک در هفتم خرداد ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار شد. مدیران منتخب این سمپوزیوم ملی دکتر رضوان مقدم، استاد تمام دانشگاه فردوسی (دانشکده کشاورزی) از محققان برجسته حوزه غذای سالم- مهندس مهرداد تهرانی، نماینده انجمن ارگانیک ایران- مهندس علیرضا کیهان‌پور، مدیر روابط‌عمومی سازمان شیلات ایران - دکتر اسماعیل‌زاده، معاونت غذا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد - مهندس مهدیزاده، مدیرکل سازمان شیلات خراسان رضوی -دکتر عطارباشی، رییس اداره نظارت - شرکت خوشگوار مشهد به مدیریت حسینعلی رکنی‌یزدی - گروه صنایع غذایی عدالت نوین سانلی به مدیریت مهدی پیروزه‌پور - گروه تولیدی عالیس به مدیریت محمدتقی فیاض- شرکت تعاونی رشته‌بری (تک سو کهریز) به مدیریت شیرویه گنجی سوکهریز - شرکت صنایع غذایی نشاط‌آور یزد به مدیریت پیمان لطفی بودند.


همایش فناوری شرکت گاز خراسان رضوی

مشهد سید ایمان پیش‌بین در این همایش که در محل سالن کنفرانس اداره مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه روزافزون مشارکت کارکنان شرکت گاز خراسان رضوی در زمینه ابداعات، اختراعات و نوآوری‌های مورد نیاز شرکت موجب شد تا نسبت به برگزاری این همایش اقدام کنیم.

وی شفاف‌سازی روند حقوقی ثبت ایده و اختراع و معرفی زیرساخت‌های قانونی و حقوقی ضروری به جهت ثبت مالکیت‌های فکری و اختراعات را از مهم‌ترین دلایل برگزاری همایش «مالکیت فکری و ثبت اختراع» برشمرد.

پیش‌بین با اظهار امیدواری مبنی بر برگزاری هفتگی این‌گونه نشست‌های تخصصی گفت: این همایش، نخستین همایش مرتبط با امور پژوهش و فناوری است که در راستای آشنایی کارکنان گاز خراسان رضوی با مواردی همچون نحوه ارائه دستاوردهای علمی مرتبط با صنعت نفت و گاز، مباحث مورد نیاز در فعالیت‌های پژوهشی و نحوه معرفی فناوری‌ها برگزار شده است.


توزیع بنزین یورو 4 در مشهد

مشهد مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی از توزیع بیش از 94میلیون لیتر بنزین یورو 4 در کلان‌شهر مشهد خبرداد. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی، محمدمهدی قرایی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای فروردین ماه تا نیمه خرداد ماه امسال، میزان 94 میلیون و 95 هزار لیتر بنزین یورو چهار از طریق جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی در این کلان‌شهر توزیع شده است. وی همچنین به میزان توزیع نفت‌گاز یورو چهار در 75 روز گذشته اشاره و تصریح کرد: در این مدت میزان 54میلیون و 117هزار لیتر فرآورده نفت‌گاز در شهر مشهد توزیع شده است.


برگزاری مانور واکنش در شرایط اضطراری

در انبار نفت منطقه استان مرکزی

اراک بزرگ‌ترین مانور سال 95واحد HSEواکنش در شرایط اضطراری با حضور مناطق همجوار و دستگاه‌های عضو ستاد بحران و پدافند غیرعامل استان مرکزی در انبار نفت سردار شهید رحیم انجفی منطقه استان مرکزی برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی برای آمادگی هرچه بیشتر کارکنان در برابر شرایط اضطراری مانور ایمنی و آتش‌نشانی منطقه استان مرکزی در روز گذشته در انبار نفت سردار شهید رحیم انجفی منطقه استان مرکزی با حضور شرکت‌های نفتی و غیرنفتی و مناطق همجوار قم، همدان و لرستان برگزار شد. بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده مانور فوق در دو محل بارگیری مخزن‌دار راهن به‌علت پرتاب جرقه حین تعمیرات ریل راه‌آهن و سرایت آتش به یکی از مخازن مخزن‌‌دار و قسمت دوم مانور در اتاق کلرزنی موتورخانه آب آتش‌نشانی انبار نفت به‌علت نشت گاز کلر حادث می‌شود.


برداشت 136 هزار تن گندم در دهلران

ایلام از ابتدای فصل برداشت که حدود 45 روز به طول انجامید 136 هزار تن گندم تولید و برداشت شد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی ایلام تورج کرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: این شهرستان دارای 46هزار و600 هکتار سطح زیر کشت گندم است که امسال تولید گندم از مرز 130 هزار تن گذشت. کرمی افزود: از ابتدای فصل برداشت که حدود 45 روز به طول انجامید 136هزار تن گندم تولید و برداشت شد که از میزان 110هزار 367تن گندم معمولی خرید و تحویل سیلو‌های ذخیره شده است. وی اضافه کرد: از مجموع سطح تولید 17هزار و143 تن به‌صورت بذری تحویل شرکت‌های فرآوری بذر و 7هزار تن به‌صورت بذر خودمصرفی در اختیار کشاورزان قرار دارد که این سطح تولید در شهرستان دهلران بی‌سابقه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر