از منطقه

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۸۹

نگرانی کابل از جاسوسی گدایان پاکستانی در افغانستان

وزارت کشور افغانستان گفته است، شواهدی وجود دارد که گدایان خارجی ازجمله اتباع پاکستانی در کنار تکدی‌گری به جاسوسی برای اسلام‌آباد مبادرت می‌ورزند. «طلوع نیوز» افغانستان به نقل از «صدیق صدیقی»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که نیروهای پلیس به دنبال شناسایی این افراد هستند. صدها نفر روزانه در جاده‌های کابل و دیگر شهرهای افغانستان مشغول تکدی‌گری هستند که به باور برخی کارشناسان افغان، در میان این افراد فرصت برای گدایان پاکستانی نیز فراهم شده تا سرگرم اقدامات ضدامنیتی شوند.

صدیقی افزوده که پلیس گزارش داده، محل سکونت شماری از این افراد در پاکستان و خارج از کشور است، اما در جاده‌های بین شهری افغانستان به گدایی می‌پردازند. وی افزوده است که اقدامات لازم برای جمع‌آوری این متکدیان شروع شده تا زمینه‌های اخراج آنان از کشور فراهم شود. «عبدالفتاح عشرت»، مشاور رسانه‌یی وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان نیز گفته است، برای رسیدگی به این نگرانی‌ها، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.


اقتصاد ترکیه 4.8درصد رشد داشت

اقتصاد ترکیه در 3ماهه نخست سال جاری میلادی در ورای انتظارات به رشدی برابر 4.8درصد رسید که بخش مهمی از این رشد ناشی از افزایش 6.9درصدی در مصرف نهایی خانوارها و رشد 10.9درصد مصرف نهایی بخش دولتی است. به گزارش ایرنا، اقتصاد ترکیه در حالی در 3ماهه نخست سال جاری میلادی در ورای انتظارات رشد می‌کند که در کل سال گذشته میلادی میانگین رشد اقتصادی این کشور به 4درصد رسیده بود که انتظار 4.4درصد بود. موسسه آمار دولتی ترکیه، جمعه مطابق تقویم کاری در اعلام منظم داده‌های اقتصادی این کشور، نرخ رشد اقتصادی ترکیه در 3ماهه اول سال جاری میلادی را منتشر کرد. محاسبات موسسه آمار دولتی ترکیه به روش تولید نشان می‌دهد، تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ‌های ثابت با 4.8درصد افزایش به 31میلیارد و 679میلیون لیرترک و با نرخ‌های جاری با 12.5درصد رشد نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته به 499میلیارد و 315میلیون لیرترک رسید. رشد بخش کشاورزی ترکیه در این دوره با نرخ‌های ثابت برابر 2.7درصد و میزان ارزش افزوده آن به تولید ناخالص داخلی یک‌میلیارد و 477میلیون لیرترک و با نرخ‌های جاری با 8.6درصد رشد به 18میلیارد و 937میلیون لیرترک رسید.

بخش صنعت نیز در این دوره با نرخ‌های ثابت 5.9درصد رشد کرده و به 10میلیارد و 785میلیون و با نرخ‌های جاری با 12.3درصد رشد به 120میلیارد و 354میلیون لیرترک رسید. بخش خدمات که سهم بسیار جدی در اقتصاد ترکیه دارد در این دوره با نرخ‌های ثابت با 5.1درصد رشد به 19میلیارد و 884میلیون لیرترک و با نرخ‌های جاری با 12.5درصد رشد به 301میلیارد و 633میلیون لیرترک رسید تا میانگین رشد اقتصادی این کشور در 3ماهه نخست سال جاری به 4.8درصد برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر