انفجار 2 بمب در زینبیه دمشق

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۸۶

گروه جهان|

انفجار مهیب خودرو و موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در محله زینبیه دمشق ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت. داعش مسوولیت این حملات را برعهده گرفت. به گزارش المیادین، انفجار اول ناشی از خودرو بمب‌گذاری شده و انفجار دوم نیز مربوط به موتورسیکلت بوده است. هیات دولت سوریه در بیانیه‌یی این انفجارهای تروریستی در منطقه زینبیه را محکوم کرد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که ابتدا یک عامل انتحاری خود را در ورودی شهرک زینبیه منفجر کرد و سپس یک خودرو بمب‌گذاری شده با نفوذ به داخل منطقه سیده زینب در خیابان التین منفجر شده است. این درحالی است که کابینه سوریه این انفجار را محکوم کرد.

«وائل الحلقی» نخست‌وزیر سوریه، این‌گونه عملیات را بزدلانه و با هدف روحیه دادن به تروریست‌های شکست خورده پس از پیروزی‌های اخیر ارتش دانست. الحلقی در این بیانیه کشورهای حامی تروریست‌ها، به‌ویژه دولت رجب طیب اردوغان در آنکارا همچنین ریاض و دوحه را مسوول مستقیم این‌گونه عملیات وحشیانه برشمرد.

وی در ادامه از جامعه جهانی خواست براساس تعهدهای انسانی، اخلاقی و قانونی خود با کشورهای حامی تروریسم و عاملان این‌گونه عملیات مرگبار، برخوردی قاطع داشته باشند. نخست‌وزیر سوریه همچنین تاکید کرد: عملیات تروریست‌های بزدل هرگز اراده مردم سوریه را در مبارزه علیه تروریسم تا ریشه‌کن شدن آن متزلزل نخواهد کرد. براساس آمارها، این انفجارها تاکنون 20شهید و 13زخمی سوری بر جا گذاشته است. آمار اولیه از شهادت 7نفر و زخمی شدن شماری دیگر در دو انفجار تروریستی زینبیه حکایت داشت. وقوع این انفجارها موجب شده تا نگاه‌ها به روند برگزاری مذاکرات صلح بار دیگر جلب شود. روزنامه فرامنطقه‌یی الشرق الاوسط، نوشت که «استفان دی میستورا» آماج فشارهای روسیه و امریکا برای دعوت به دور جدید مذاکرات ژنو قرار دارد. با این حال فرستاده سازمان ملل به سوریه به‌شدت مقابل این اعمال فشارها مقاومت می‌کند. بر این اساس، فرستاده سازمان ملل پیشنهاد داده «مناقشات فنی» با دولت و مخالفان صورت بگیرد تا از یک سو فشارهایی را که آماج آن قرار دارد، به سمت دیگری منحرف کند و ازسوی دیگر «مخالفان را در تنگنا قرار ندهد.» مخالفانی که مشارکت خود را در دور سوم مذاکرات ژنو به‌دلیل آنچه «نقض آتش‌بس توسط نظام و همپیمانانش و عدم رسیدن کمک‌های انسانی و عدم بررسی پرونده بازداشت‌شدگان و مخالفت نظام با بررسی روند گذار سیاسی» خواندند، به حالت تعلیق درآورده بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر