مرگ 28 هزار نفر در 11 هزار حمله

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۶۲

سال‌هاست که جنگ، مهمان خانه‌های برخی کشورها شده است. نقشه جغرافیا را حالا به جای رنگ پرچم‌ها باید با رنگ قرمز تلفات جست‌وجو کرد. کشورهایی که عزا و عروسی را زیر صدای موشک و خمپاره تجربه می‌کنند و کودکان‌شان به جای عروسک‌های رنگین با بقایای خمپاره‌ها بازی می‌کنند و خاکی می‌شوند. زندگی روزهاست که در برخی کشورها رنگ جنگ به خود گرفته است. شاید نخستین اسم‌هایی که به ذهن می‌رسد، عراق و افغانستان باشد که سال‌هاست به دیار جنگ تبدیل شده‌اند؛ کشورهایی که با بیشترین میزان حملات و مرگ‌ها روبه‌رو بوده‌اند. با این حال شاید بیراه نباشد که هند، نیجریه و فیلیپین را نیز جزو این کشورها بدانیم. با این حال هنوز هم عراق و افغانستان در صدر این کشورهای جنگ‌زده قرار دارند.

عراق در میان این کشورها در مجموع با 2هزار و 418حمله تروریستی روبه‌رو بوده و رتبه اول را از نظر تعداد حملات به خود اختصاص داده است. این حملات صورت گرفته در عراق به کشته شدن 6 هزار و 932 نفر منجر شده است. افغانستان در این میان در رتبه بعدی قرار دارد. یک هزار و 708حمله تروریستی در این کشور سبب کشته شدن 5 هزار و 292 نفر شده است تا افغانستان را به دومین کشور از نظر میزان تلفات ناشی از حملات تروریستی تبدیل کند. رتبه بعدی در این میان متعلق به پاکستان است. این کشور در مجموع یک هزار و 9حمله تروریستی را در سال 2015 به خود دیده و یک هزار و 81 نفر از شهروندان خود را در این درگیری‌ها از دست داده است. هر چند بی‌راه هم نیست که عراق، افغانستان و پاکستان را در رتبه‌های بالای حملات تروریستی بدانیم چراکه میزان حملات صورت گرفته در این کشورها بیشتر از دیگر کشورها در راس اخبار است.

با این حال هند، نیجریه و مصر از دیگر کشورهایی هستند که حملات تروریستی بالایی را به خود دیده‌اند. بر این اساس هند در مجموع 791حمله تروریستی را در سال 2015 به خود دیده است و در این حملات 289نفر از شهروندان خود را از دست داده است. آمار حملات و کشتار هند که با اختلاف زیادی از پاکستان قرار دارد درحالی است که رتبه بعدی مربوط به نیجریه با 589 حمله تروریستی است. این کشور در مجموع 4هزار و 886 نفر تلفات داده که به نظر می‌رسد نسبت به تعداد حملات عدد بسیار بالایی باشد. این تعداد کشتار در نیجریه بعد از افغانستان و عراق بیشترین رقم بوده است. در حقیقت تعداد حملات تروریستی نیجریه به نسبت پایین و میزان کشتارهای صورت گرفته در این حملات بسیار بالا بوده است.

مصر بعد از نیجریه در رتبه بعدی تعداد حملات تروریستی قرار دارد. این کشور در مجموع 656 نفر تلفات داده است و در رتبه ششم تعداد حملات تروریستی قرار دارد. فیلیپین، بنگلادش، لیبی و سوریه از دیگر کشورهایی هستند که طی حملات تروریستی، تعدادی از شهروندان خود را از دست داده‌اند. تعداد حملات تروریستی این کشورها تقریبا شبیه به هم و حدود 400حمله است. هر چند تعداد تلفات در آنها متفاوت است. شاید کمترین رقم تلفات در میان این کشورها را بتوان به بنگلادش با 75نفر تلفات در کل سال 2015 اختصاص داد. این تعداد کشتار درحالی است که تعداد حملات در این کشور 459حمله تروریستی را به خود دیده است و به نظر می‌رسد که تعداد تلفات به نسبت حملات، اندک بوده است. این آمار نشان از کل حملات صورت گرفته در سال 2015 و میزان تلفات ناشی از این تلفات دارد. مجموع حملات صورت گرفته در سال 2015 در کل کشورها 11هزار و 774حمله و میزان کل تلفات ناشی از این حملات در کل جهان 28هزار و 328 نفر بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر