اخبار شهری

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۴۸

طلایی: تعداد اعضای شورا به 70 نفر افزایش یابد

مرتضی طلایی نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای کارآمدی بیشتر شورا باید نمایندگان به 70نفر افزایش و نمایندگان اقشار نیز در این شورا حضور داشته باشند. مرتضی طلایی در گفت‌وگو با فارس درباره کاهش اعضای شورای شهر تهران از 31 به 21نفر در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: اگر می‌خواهند شورا بیشتر کارآمد باشد باید اعضای شورای شهر تهران به 70نفر افزایش یابد و از تمام نمایندگان اقشار مختلف در این شورا حضور داشته باشند. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تاکنون مذاکراتی برای افزایش تعداد اعضای شورا با نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی داشته‌اید، اظهار کرد: اعضای شورا به صورت پراکنده گفت‌وگویی داشته‌اند ولی به اجماع و نتیجه نرسیده‌اند. طلایی گفت: اگر مجددا در تعداد اعضای شورای شهر تهران تغییری اتفاق بیفتد باید در شوراهای سراسر کشور این تغییرات لحاظ شود. براساس این گزارش، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سال جاری، براساس مصوبه مجلس نهم و تایید شورای نگهبان از 31نفر به 21نفر در دوره پنجم شورا کاهش یافت.


لزوم تعامل شورا و

مجمع نمایندگان تهران

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از تعامل شورا با مجلس دهم خبر داد و گفت: باید مشکلات تهران با کمک مجلس حل شود. ابوالفضل قناعتی بااشاره به نقش تعامل مجلس و مجمع نمایندگان تهران با شورای شهر در کاهش مشکلات پایتخت به مهر گفت: برای حل مشکلات کلان‌شهری مانند تهران نیاز به کمک‌های نهادهای بالادستی مانند دولت و مجلس داریم. وی بااشاره به لزوم برگزاری جلسات مشترک میان شورا و نمایندگان تهران گفت: برای حل مشکلات مترو و چگونگی دریافت مطالبات پایتخت از دولت و... نیاز داریم با نمایندگان مجلس دهم جلسات دایمی و مشترکی را برگزار کنیم.


پیگیری ابلاغ مصوبه

ارائه لیست اموال اعضای شورا

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه آمادگی ارائه لیست اموالم را به عنوان نخستین عضو از شورای شهر دارم، گفت: پیگیر ابلاغ مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص ارائه لیست اموال اعضای شوراها خواهیم بود. محمد حقانی درباره ارائه لیست اموال اعضای شوراها به تسنیم افزود: به‌عنوان نخستین نفر آمادگی ارایه لیست اموال را دارم اما این راه را در تشخیص افراد متعهد و غیرمتعهد چندان موثر نمی‌دانم. به عقیده بنده مراجع ذی‌ربط با افرادی که از مال‌اندوزی آنها مطلع است، برخورد قانونی داشته باشد. وی افزود: باتوجه به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص ارائه لیست اموال شوراها مصوبه‌یی تعیین کرده دیگر نیازی به تعیین مصوبه از سوی شورای شهر برای تحقق این موضوع وجود ندارد اما پیگیر ابلاغ این مصوبه خواهیم بود. به‌طور قطع بنده و بسیاری دیگر از اعضای شورای شهر آمادگی ارائه لیست اموال خود را داریم.


یک تریلیون دلار برای

ساخت شهرهای سبز در چین

مقامات چین از اختصاص یک تریلیون دلار برای ساخت شهرهایی با سطح کربن پایین طی پنج سال آینده خبر دادند. به گزارش ایسنا، طبق اعلام مقامات چین قرار است این هزینه صرف ساخت ساختمان‌هایی با میزان تولید پایین کربن، سیستم حمل‌ونقل عمومی سبز و انرژی‌های پاک شود. در این گزارش آمده است، بیشترین سرمایه‌گذاری به ساخت یا به‌روز کردن اتوبوس‌ها، خطوط راه‌آهن و دیگر زیرساخت‌های مناسب با محیط‌زیست اختصاص پیدا خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارشناسان اقتصادی در چین معتقدند مجموع سرمایه لازم برای این کار بسیار بالاست و دولت به تنهایی نمی‌تواند آن را پوشش دهد و به همین دلیل باید حمایت‌های بخش خصوصی از این برنامه انجام گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر