تازه خبر

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۴۴

شاخص‌های ازدواج سبز تدوین شد

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان از تدوین شاخص‌های ازدواج سبز خبر داد و گفت: این طرح پس از نهایی شدن به ستاد ملی ساماندهی امور جوانان ارائه می‌شود.

به گزارش مهر، رضا شجیع با بیان اینکه طرح ازدواج سبز با شدت در وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری است، افزود: این طرح پس از بررسی و نهایی شدن شاخص‌ها برای تصویب به ستاد ملی ساماندهی امور جوانان ارائه می‌شود.

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان از تشکیل کارگروه تخصصی برای بررسی جوانب مختلف این طرح خبر داد و اضافه کرد: به تازگی یک مورد ازدواج سبز به ثبت رسید که در آن کاشت نهال به عنوان مهریه در نظر گرفته شده بود که این زوج از سوی وزیر ورزش و جوانان مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین وزارت ورزش و جوانان از تمام زوجینی که به نحوی ازدواج سبز را سرلوحه کار خود قرار دهند، تقدیر و تمجید می‌کند.

وی با اشاره به تدوین شاخص‌های طرح ازدواج سبز از سوی دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان افزود: در حال حاضر در مراسم عروسی شاهد ریخت و پاش‌های بسیاری هستیم که در طرح ازدواج سبز، کنترل این ریخت و پاش‌ها پیش‌بینی شده است.

همچنین استفاده از مواد بازیافتی یا قابل بازیافت و کاشت نهال به عنوان نماد ازدواج در طرح ازدواج سبز مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ورزش و جوانان به جای تاکید بر افزایش ازدواج و ارائه تسهیلات به جوانان، اولویت خود را به طرح ازدواج سبز اختصاص داده است؟ گفت: ما در چارچوب وظایف خود به جنبه محیط زیستی ازدواج توجه داریم و معتقدیم انجام مراسم ازدواج با خرج کمتر و استفاده از مواد مصرفی کمتر، سبب تشویق جوانان به ازدواج می‌شود. با توجه به مشکلات اقتصادی جوانان برای ازدواج به نظر می‌رسد ازدواج سبز با کاهش هزینه‌های مراسم عروسی می‌تواند در افزایش آمار ازدواج میان جوانان هم موثر باشد.


ضرر 2600میلیارد دلاری آلودگی هوا به اقتصاد جهان

آلودگی هوا تا سال 2060 علاوه بر مرگ و میر و زیان‌هایی که به سلامت افراد می‌زند، روی اقتصاد جهان نیز ثاثیر خود را نشان خواهد داد. هوای آلوده علاوه بر اینکه برای انسان و محیط زیست مضر است، به اقتصاد جهانی نیز ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، آلودگی هوا برای جهان سالانه 2.6هزار میلیارد دلار هزینه دارد. به عبارتی، یک درصد از تولید ناخالص جهانی را تا 2060 به خود اختصاص می‌دهد. این هزینه‌ها شامال بیماری‌هایی توسط آلودگی، مصرف داروها و کاهش محصولات کشاورزی است. کشورهایی مانند چین، روسیه و هند که در حال حاضر با آلودگی‌های مختلفی روبه‌رو هستند، پیش‌بینی می‌شود که ضرر بیشتری را ببینند.

آلودگی هوا 9 میلیون مرگ و میر تا سال 2060 ایجاد می‌کند. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که حدود 25 میلیارد دلار پروژه در خصوص آلودگی هوا تا سال 2060 شروع شود. به‌طور مثال، سرمایه‌های بیمارستانی حدود 2.2 میلیارد دلار خواهد بود. بیشترین مرگ و میر در چین و هند به دلیل آلودگی هوا خواهد بود. پکن شهری است که آلودگی هوا بیشترین تاثیر منفی را روی آن می‌گذارد.


اعلام وضعیت پرداخت به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

رییس کانون عالی مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح پرداخت کمک هزینه‌های مستمری بگیران این سازمان گفت: افزایش حقوق در تمام سطوح برای بازنشستگان یکسان بوده است.

به گزارش مهر، علی‌اصغر بیات، در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان افزود: بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی که در جلسه 18/12/94 شورای عالی کار به تصویب رسید و همچنین مطابق با ماده ۴۱ قانون کار و ۱۱۱ تامین اجتماعی که در تاریخ ۱۶ خرداد به تصویب هیات وزیران رسید، میزان افزایش مستمری و کمک‌های جانبی بازنشستگان از ابتدای فروردین امسال در تمام سطوح حقوقی ۱۴ درصد افزایش یافت.

وی گفت: تمام مستمری‌بگیران، بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگانی که تا پایان سال ۹۴ پرونده مستمری آنها برقرار شده، مستمری‌شان از ۷۱۲ هزار تومان به ۸۱۲ هزار و ۱۶ تومان افزایش یافته است.

بیات با اشاره به اینکه مجموعه دریافتی ماهانه مستمری‌بگیران بر اساس مصوبه هیات وزیران نباید کمتر از ۹۰۰ هزار تومان باشد و مابه‌التفاوت مجموع دریافتی‌ها تحت عنوان ترمیم افزایش حقوق سال ۹۵ محاسبه می‌شود، تاکید کرد: در مجموع در همه سطوح مزدی، مستمری‌ها به یک میزان افزایش یافته و هر فردی که با افزایش‌های مدنظر حقوقش به ۹۰۰ هزار نرسد، مابه‌التفاوت آن پرداخت شده و آن را به ۹۰۰ هزار تومان می‌رسانند. رییس کانون عالی مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به کمک‌های جانبی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و اظهار داشت: کمک هزینه جانبی عائله‌مندی ۳۴هزار و ۹۹۸تومان، کمک هزینه جانبی حق اولاد ۷ هزار و ۶۸ تومان، کمک هزینه همسر متکفل فرزند ۱۷هزار و ۴۹۹ تومان، کمک هزینه مسکن ۱۶هزار و ۵۰۰ تومان و بن معیشت مستمری‌بگیران نیز به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.وی به حق سنوات مازاد در ۲۰ سال سابقه پرداختی حق بیمه بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: مستمری‌بگیران به ازای هر سال اضافه بر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه ۵۰۰ تومان با رعایت مفاد مندرج در بخشنامه به آنها دریافت می‌کنند. به گفته بیات، افزایش یکسان حقوق در همه سطوح‌های مزدی، باعث رضایت نسبی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بوده است.

رییس کانون عالی مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی از منابع عمومی دولتی استفاده نمی‌کند، افزود: از دولت انتظار داریم با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نرخ تورم حقوق بازنشستگان اضافه نشده و هزینه زندگی نسبت به افزایش حقوق آنها پیشی گرفته است، به همین دلیل می‌طلبد که دولت نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر