اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۴۱

اجرای طرح ملی کهاب انبار نفت منطقه ساری

ساری مدیر شرکت نفت منطقه ساری از اجرای طرح ملی کهاب انبار در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح سالانه حدود 11میلیارد تومان در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌شود. حسینعلی طالبی با بیان اینکه انبار شرکت نفت منطقه ساری یکی از 5 انبار بزرگ ایران به سبب بارگیری بنزین است، تاکید کرد: اجرای طرح ملی کهاب در چنین موقعیتی هم به سبب اقتصادی و هم زیست محیطی و فیزیولوژیکی ضروری است. وی از آمادگی برای تجهیز انبار شرکت نفت منطقه ساری برای اجرای طرح ملی کهاب خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی لازم و بازدید کارشناسان و مناقصه‌گران، واحد بازیافت بخار بنزین(VRU) نصب و با تغییرات لازم، بازوهای بارگیری فعلی به بازوهای هماهنگ با این سیستم تبدیل می‌شوند. طالبی، تجهیز مجاری عرضه(جایگاه‌های عرضه سوخت) و نفتکش‌های حمل بنزین را نیز از دیگر برنامه‌های طرح ملی کهاب عنوان کرد. این مسوول با اشاره به اینکه تبخیر بنزین موتور موجب زیان اقتصادی می‌شود، گفت: با اجرای طرح کهاب و استحصال و بازیافت آن سالانه حدود 11میلیارد تومان در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌شود.

حسینعلی طالبی با بیان اینکه بخار بنزین همچنین آثار نامطلوب زیست محیطی و فیزیولوژیکی به همراه دارد، تصریح کرد: جمع‌آوری این بخار می‌تواند به حفظ محیط زیست و سلامتی انسان‌ها کمک کند.


برگزاری همایش چهره‌های نام آشنای آموزش

تهران برای تجلیل از مدیران برتر مراکز آموزشی ایران پس از انجام ممیزی و احراز صلاحیت با همکاری مدیران بنیان چهره‌های ماندگار ایران، همایش چهره‌های نام آشنای آموزش ایران در هفتم خرداد ماه سال جاری در مرکز همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. شاخص‌های انتخاب مدیران برتر کارآفرینی، توسعه و خلاقیت و نیز سابقه عملکرد بود. مدیران منتخب این همایش ملی، آذرخواجه مدیریت باشگاه ورزشی بانوان VIP، آزاده شهبازیان مدیریت موسسه فرهنگی-آموزشی زبانسرا، علیرضا مداحان شیرازی صاحب امتیاز و مدیر مسوول آموزشگاه موسیقی و مرکز مهارت آموزی باریتون، حسن صیاد چمنی بنیانگذار و مدیرعامل آکادمی زبان سفیر گفتمان و غلامعلی اطمینان قصرالدشتی مدیریت بخش خاتم‌سازی مجموعه هنرمندان پیشکسوت بودند.


تقدیر مشاور وزیر نیرو از مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

اراک ناصر شفق، مشاور وزیر نیرو در امور اجتماعی و فرهنگ عمومی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت نیرو طی تقدیرنامه‌یی از مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌یی مرکزی به دلیل تلاش خالصانه و ارزشمند وی در عرصه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی تقدیر کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌یی مرکزی در این لوح تقدیر آمده است: 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی، روز پاسداشت شکوهمند تلاش‌های خالصانه و ارزشمند خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی است. به همین منظور ضمن تبریک این روز فرخنده از عملکرد شایسته و مطلوب جنابعالی و همکاران محترم در پیشرفت اهداف ترویجی و اطلاع‌رسانی صنعت آب و برق تقدیر و تشکر کرده و امید است ذیل توجهات پرودگار متعال در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل همچون سال‌های گذشته در اجرای سیاست‌های این مهم اهتمام ورزیده و در مسیر اعتلای ایران اسلامی موفق و پیروز باشید.


ترمیم آسفالت خیابان‌های فرعی بلوار قدس

اراک بیژن قاضی، نظامی مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اراک در این خصوص گفت: با توجه به فرسودگی و از بین رفتن کیفیت مطلوب و غیراستاندارد شدن بخشی از خیابان‌های فرعی بلوار قدس که منجر به نقص فنی وسایل نقلیه عمومی و دشواری تردد می‌شد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ترمیم و بهسازی روکش آسفالت این پروژه در دستور کار سازمان خدمات موتوری قرار گرفته است. وی در ادامه با اشاره به اینکه در این پروژه چند دستگاه از ماشین‌آلات راهسازی اعم از کامیون قیرپاش، غلتک، کامیون حمل بار و دستگاه فینیشر در مکان مذکور مستقر یافته، خاطرنشان کرد: سازمان خدمات موتوری برای ایجاد راه دسترسی مناسب و مطلوب که کیفیت آسفالت آن به راحتی و با شرایط جوی مختلف هوا در طول سال و عبور و مرور فراوان از بین نرود با استفاده از کامیون قیرپاش، قیر داغ را در مکان مذکور روی لایه آسفالت کهنه شده توزیع و با غلتک سطح آن را برای پخش آسفالت جدید آماده کرده و

در نهایت آسفالت جدید توسط کامیون حمل بار در دهانه دستگاه فینیشر تخلیه شده و دستگاه فینیشر آن را به صورت منظم و اتو کشیده توزیع می‌کند سپس با غلتک راهسازی سطح آسفالت را به نحوه احسن و مطلوب قابل بهره‌برداری می‌کند.


پیشرفت 20 درصدی تقاطع غیرهمسطح

میدان شریعتی اراک

اراک با توجه به تردد روزافزون و گسترش شهر اراک، گره‌های ترافیکی در کالبد مرکزی و شریان‌های تردد اصلی کلان‌شهر اراک معضلی جدی است. یکی از این کانون‌های ترافیکی در میدان شریعتی و خیابان طالقانی است لذا با توجه به اینکه روانسازی جریان ترافیک و تردد درون‌شهری با احداث تقاطع غیرهمسطح قابل حل است، شهرداری کلان‌شهر اراک پروژه شریعتی را در دستور کار قرار داده و در مطالعات صورت گرفته، هدف اصلی اجرای این پروژه افزایش ظرفیت ترافیک خیابان شریعتی از طریق غیرهمسطح‌سازی و آزاد کردن ترافیک عبوری مستقیم در محدوده میدان شریعتی- طالقانی است. محمدرضا خسروی، معاون فنی و عمرانی شهرداری در توضیح عملیات صورت گرفته در پروژه گفت: درحال حاضر عملیات حفاری، نصب سبد شمع و بتن‌ریزی 27عدد از شمع‌ها انجام گرفته و تعداد 48عدد سبد شمع به قطر 1.2متر و تعداد 30عدد شمع به قطر 1.5متر بافته شده همچنین عملیات تخریب دیواره رودخانه در پایه‌های P24,P25. P26 صورت پذیرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر