ضرب سکه با فوتبال

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۱۹

فرانسه امید دارد که برگزاری یورو 2016 بتواند معضلاتی چون اعتصاب، بیکاری، اعتراض و دولت نامحبوب را حل کند. در کنار تمامی اینها فرانسه حساب ویژه‌یی برای گردش مالی این بازی‌ها و تاثیر آن بر اقتصاد باز کرده است.

به گزارش بلومبرگ، مسابقات یورو 2016 بزرگ‌ترین اتفاق در تاریخ فدراسیون فوتبال اروپاست. بر اساس برآورد فدراسیون فوتبال اروپا، برگزاری این مسابقات چیزی حدود 2.2میلیارد یورو درآمد خواهد داشت. چهار سال پیش برگزاری این بازی‌ها در لهستان و اوکراین چیزی حدود 1.4میلیارد یورو چرخش مالی داشت. در آن زمان تنها 16تیم در مسابقات شرکت کردند اما حالا با شرکت بیش از 24تیم انتظار فدراسیون اروپا نیز از درآمد این بازی‌ها بالاتر رفته است. با زیاد شدن تعداد شرکت‌کننده‌های این تورنمنت حال تعداد بیشتری بلیت به فروش خواهد رفت. در عین حال حق فروش امتیاز پخش برنامه مسابقات تلویزیونی بیشتر می‌تواند تا 1.05میلیارد یورو برای این فدراسیون درآمدزایی کند. این میزان درآمد 25درصد بیشتر از چیزی است که در سال 2012 به دست آمده است. درآمد از طریق اسپانسرها نیز با افزایش 40درصدی به چیزی حدود 450میلیون یورو خواهد رسید. حتی اگر هیچ یک از این درآمد‌ها طبق پیش‌بینی‌ها حاصل نشود، افزایش فروش 2.5میلیونی بلیت تماشای مسابقات در استادیوم‌ها می‌تواند به تنهایی هزینه برگزاری یورو 2016 در فرانسه را تامین کند. این میزان فروش بلیت، یک میلیون بیشتر از آن چیزی است که در یورو 2012 اتفاق افتاد.

بر اساس تخمین‌های انجام شده، تعداد بیننده‌های این بازی‌ها در سراسر جهان چیزی حدود 130میلیون نفر خواهد بود. این میزان مخاطب تا دهم ژوئن که تاریخ برگزاری مسابقه فینال است به 300میلیون نفر افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین مطابق با برآورد مرکز قانون و اقتصاد ورزشی در لیموژ فرانسه، این کشور می‌تواند از طریق طرفداران بازی‌ها 1.3میلیارد یورو درآمد کسب کند. حضور تماشاچیان در استادیوم‌ها نیز می‌تواند سودی بالغ بر 1.7میلیارد یورو داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر