اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۱۰

برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌های مالی کشور

نخستین جشنواره رسانه‌های مالی کشور در حوزه بورس، بانک و بیمه تیرماه امسال همزمان با نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار می‌شود.

ارتقای سواد مالی جامعه و فرهنگ‌سازی برای آتیه‌اندیشی مهم‌ترین اولویت این جشنواره است، برای تحقق این امر مهم نقش رسانه‌ها و همراهی و هم‌افزایی با حوزه‌های مالی و سرمایه‌یی کشور از یک سو و جامعه‌پذیری شهروندان در عرصه‌های گوناگون مالی و سرمایه‌یی ضروری است. به گزارش دبیر جشنواره رسانه‌های مالی کشور، برای تقدیر از اصحاب رسانه و خبرنگاران این حوزه‌ها و تقویت تعامل کارشناسان و مدیران مالی و بازار سرمایه با رسانه‌ها، «نخستین جشنواره رسانه‌های‌ بورس، بانک و بیمه» توسط شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس و اوراق بهادار تیرماه امسال همزمان با نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار می‌شود. جایزه ویژه جشنواره به بهترین اثر رسانه‌یی با موضوع «اقتصاد مقاومتی» تعلق خواهد گرفت.


مجلس دهم قانون بانکداری بدون ربا را اصلاح می‌کند

نماینده آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس دهم قانون بانکداری بدون ربا را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اصلاح می‌کند و در این زمینه کار کارشناسی صورت گرفته است. رحیم زارع روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم افزود: یکی از نکاتی که معظم‌له در این دیدار روی آن تاکید کردند، بحث فرهنگ بود که براساس دیدگاه ایشان اقتصاد باید در کوتاه‌مدت حل شود اما فرهنگ ول انگار شده و باید به صورت بنیادی به آن نگاه شود. وی ادامه داد: در مثلث سیاست، فرهنگ و اقتصاد زیربنای اقتصاد و سیاست فرهنگ است و باید به آن توجه ویژه‌یی صورت بگیرد.


پیش ‌بینی افت

خرید و فروش طلا و سکه

رییس اتحادیه طلا و جواهر ضمن توضیح وضعیت بازار سکه و طلا در هفته اخیر از کاهشی بودن روند تقاضا در بازار سکه و طلا خبر داد و آن را ناشی از مصادف بودن با ماه مبارک رمضان دانست.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته اظهار کرد: درحالی که اواسط هفته گذشته قیمت‌ها روند نزولی پیدا کرده بود مجددا از چهارشنبه، قیمت جهانی طلا با افزایش هشت دلاری به ۱۲۵۴دلار به ازای هر اونس طلا رسید. وی ادامه داد: درحالی که قیمت سکه به زیر یک میلیون تومان کاهش یافته بود مجددا در روز چهارشنبه از یک میلیون و ۲۰۰۰تومان به یک میلیون و ۱۰هزار تومان افزایش یافت. رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به وضعیت خرید و فروش سکه و طلا در هفته اخیر بیان کرد: وضعیت بازار سکه و طلا در چند روز هفته گذشته با افت دادو‌ستد مواجه بود و این مساله به دلیل آغاز ماه مبارک رمضان بود. این موضوع باعث شد تقاضا در بازار برای خرید و فروش سکه و طلا کاهش یابد. کشتی‌آرای پیش‌بینی کرد که در هفته بعد نیز این روند ادامه داشته باشد و با کاهش تقاضا روبه‌رو باشیم.


ساعات کار بانک پاسارگاد در ماه مبارک رمضان اعلام شد

بانک پاسارگاد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات هم‌میهنان عزیز، ساعات کار ستاد و شعبه‌های خود را در این ماه مبارک اعلام کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، کلیه شعبه‌های این بانک در تهران و شهرستان‌ها، در روزهای شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 8 صبح الی16 بعدازظهر و در روز پنج‌شنبه از ساعت 8 صبح الی 12:30بعدازظهر کلیه خدمات بانکی را اعم از ریالی و ارزی به مشتریان عزیز ارائه می‌دهند. بر این اساس، ساعات کار شعبه‌ قشم در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 14:30 و در روزهای پنج‌شنبه از ساعت 8 الی 11:30 خواهد بود. همچنین واحدهای ستادی بانک پاسارگاد مانند سابق در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 صبح الی 15:30 بعدازظهر و در روزهای پنج‌شنبه از ساعت 7:30 صبح الی 12:30 بعدازظهر آماده پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان و پشتیبانی از شعبه‌های بانک هستند.


طرح ادغام و انحلال بانک‌ها در بانک مرکزی

بانک مرکزی در حال مطالعه طرحی برای ادغام، انحلال و اصلاح ساختار بانک‌ها در راستای کاهش تعداد آنهاست تا مشخص شود کدام موسسات و بانک‌ها باید در یکدیگر ادغام شوند.

به گزارش مهر، طی سال‌های گذشته روند افزایش تعداد بانک‌ها در کشور افزایش یافته است تا همین چند سال پیش بود که بانک‌ها در کشورمان فقط محدود به بانک‌های دولتی بودند، اما در این سال‌ها خصوصی‌ها نیز به عرصه بانکداری کشورمان افزوده شدند و علاوه بر آن با بالا رفتن تعداد موسسات اعتباری و... هم بانک مرکزی برنامه‌هایی را برای ادغام آنها جهت ساماندهی اجرایی کرد.

بر این اساس تعداد بانک‌های کشورمان رو به افزایش گذاشت، اما حال مسوولان بانک مرکزی نگران این روند رو به افزایش هستند و این‌بار قصد دارند که برخی از بانک‌ها را با هم ادغام کنند. گرچه مکانیسم اجرای این برنامه هنوز مشخص نیست، اما به هر حال قصد بانک مرکزی از اجرایی کردن چنین طرح و برنامه‌یی کم کردن تعداد بانک‌های فعال در کشور است، شاید به همین دلیل هم باشد که در سال‌های اخیر مجوز برای تاسیس بانک جدیدالتاسیس ارائه نکرده است. اکبر کمیجانی قائم‌مقام بانک مرکزی درباره تعداد زیاد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و برنامه بانک مرکزی برای ادغام و کاهش آنها اظهار داشت: ادغام و انحلال بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد، البته این کار در حال انجام است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر