توسعه مناسبات بین‌المللی بازار کار با ۳ کشور

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۰۴


وزیر کار در دیدارهای جداگانه‌یی با وزرای کار هندوستان، مکزیک و اتریش بر گسترش همکاری‌ها در زمینه اشتغال و بازار کار و همچنین تبادل تجربیات تاکید کرد.

به گزارش «مهر»، علی ربیعی در حاشیه یکصد و پنجمین نشست سازمان بین‌المللی کار در دیدار با وزیر کار هندوستان گفت: مایل به استفاده از تجربیات هند در زمینه ‌آی‌تی هستیم.

ربیعی همچنین تمایل وزارت کار را برای سرمایه‌گذاری مشترک، صندوق‌های بازنشستگی با شرکت‌ها و صندوق‌های هندوستان در زمینه‌های حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، حمل و نقل، توریسم و صنعتی اعلام کرد.

وی افزود: در حوزه مسائل کار پیش‌نویس یادداشت تفاهمی برای وزارت کار هندوستان ارسال شده است. همچنین در زمینه تامین اجتماعی و بیمه‌ها نیز پیش‌نویس دیگری به وزارت بهداشت و سلامتی هندوستان ارسال شده و علاوه بر این در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آماده همکاری با وزارت کار هندوستان هستیم.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی همچنین در دیدار با وزیر کار مکزیک خواستار فراهم‌سازی مقدمات اجرایی سرمایه‌گذاری‌های مشترک شد. علاوه بر این، در دیدار ربیعی با وزیر کار اتریش نیز بر همکاری در ایجاد اشتغال و راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و متوسط تاکید و «آلیوس اشتوگر»، وزیر کار اتریش نیز بیان کرد: علاقه‌مندیم روابط بیش از پیش گسترش یابد.

ربیعی در این دیدار با اشاره به شباهت‌های صندوق‌های تامین اجتماعی دو کشور و تاسیس سازمان تامین اجتماعی که برگرفته از اصول تامین اجتماعی آلمان بوده است، به بیمه‌های مختلف این سازمان ازجمله بیمه بیکاری و بازنشستگی و در مانی پرداخت و گفت: با توجه به افزایش امید به زندگی در ایران و با توجه به وضعیت صندوق‌های بیمه‌یی خواستار همکاری با وزارت کار اتریش درخصوص محاسبات بیمه‌یی (اکچونری) هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر