روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۰۱

چند صدایی دشمن را امیدوار می‌کند- ایسنا| خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه فقط یک صدایی، وحدت حول محور ولی فقیه است، گفت: چند صدایی دشمن را امیدوار می‌کند و به همدلی و همزبانی آسیب می‌رساند. آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه مسوولان قوای سه گانه باید بر حل مشکلات کشور با جدیت کامل بکوشند، گفت: مسوولان مشکلات کشور را شوخی نگیرند، مشکلات زیاد است با همدلی و هماهنگی چرخ‌های اقتصادی کشور را به حرکت درآورند تا به مرحله اقتصاد مقاومتی برسیم و شاهد رفع رکود و بیکاری باشیم.

پایان نشست معاونان وزارت خارجه 5 کشور ساحلی دریای خزر در مسکو- ایرنا| ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران روز جمعه در حاشیه نشست کشورهای حاشیه دریای خزر در مسکو با ایگور مارگولوف همتای روسی خود در مسکو دیدار و درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌یی مذاکره کرد. وزارت خارجه روسیه با اعلام برگزاری این نشست اعلام کرد: معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه درباره دورنمای روابط تهران و مسکو همچنین ادامه روند گسترش همکاری‌ها مذاکره کردند. بنا به این گزارش، رحیم‌پور و مارگولوف در این دیدار همچنین اوضاع منطقه‌یی و تحولات اخیر در مسائل خاورمیانه را بررسی کرده و بر همگرایی دو کشور برای حل مشکلات تاکید کردند. گفتنی است نشست سه روزه معاونان وزارت خارجه ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان روز گذشته با امضای بیانیه پایانی چهل و پنجمین جلسه کارگروه ویژه تدوین متن کنوانسیون رژیم حقوقی این دریا و اعلام میزبانی شهر آستانه، پایتخت قزاقستان برای اجلاس بعدی پایان یافت.

پاسخ قاطع ظریف به وزیر خارجه عربستان- فارس| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در سفر اخیرش به سوئد در پاسخ به سوال یکی از دیپلمات‌ها درخصوص اینکه عادل الجبیر همتای سعودی شما اخیرا از ایران خواسته که در امور عراق دخالت نکند، آیا شما موضوع را مرتبط با اقدام و کمک ایران برای بازپس‌گیری فلوجه تفسیر می‌کنید؟ عنوان کرد: نمی‌دانم عراق چه زمانی حاکمیت خود را به سعودی واگذار کرده است؟ ظریف ادامه داد: وقتی عراق را ترک می‌کنیم که عراقی‌ها بخواهند و البته به عراقی‌ها کمک می‌کنیم تا با تروریسم مبارزه کنند. تا آن وقتی که عراقی‌ها بخواهند با تروریسم مقابله کنند به نظرم همه باید در مقابله با تروریسم به عراقی‌ها کمک کنند.

سرمایه‌گذاران ترکیه در اولویت پروژه‌های اقتصادی ایران قرار دارند- ایسنا| ابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر کشورمان در ترکیه در دیدار با مصطفی کامالاک، رهبر حزب سعادت این کشور، رسیدن به چشم‌انداز 30میلیاردی در هدف‌گذاری‌های اقتصادی میان دو کشور را مبتنی بر خواست و اراده مشترک روسای‌جمهور ایران و ترکیه قابل تحقق خواند و تاکید کرد: بخش خصوصی و همه سرمایه‌گذاران جمهوری ترکیه در اولویت مشارکت در پروژه‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

هشدار جدی سفارت ایران به مسافران ترکیه- ایرنا| سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: از تمام هموطنان مقیم و مسافرانی که عازم شهرهای ترکیه هستند، درخواست می‌شود با رعایت مقررات و هشدارهای امنیتی مقامات کشور میزبان از حضور در اماکن پر تردد و تجمعات جلوگیری کنند. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: بخش‌های کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، استانبول، ارزروم و طرابوزان در ایام اداری و مواقع ضروری آماده ارائه خدمت و مساعدت لازم به هموطنان کشورمان است.

افتتاح پرواز مستقیم تهران- کپنهاگ- ایسنا| مراسم افتتاحیه پرواز مستقیم ایران- دانمارک با حضور سفیر ایران، مقامات فرودگاهی، مسوولان شرکت ماهان‌ایر و جمعی از کارکنان سفارت روز پنج‌شنبه در فرودگاه کپنهاگ برگزار شد. در این مراسم مرتضی مرادیان، سفیر ایران در کپنهاگ با اشاره به روند رو به گسترش روابط دو کشور در ماه‌های اخیر اظهار امیدواری کرد که با شروع پرواز مستقیم بین دو کشور تسهیلات لازم برای رفت و آمد اتباع دو کشور بیش از گذشته فراهم شود. وی همچنین دیدار وزیر امور خارجه دانمارک از تهران به همراه هیات بلندپایه بازرگانی همچنین دیدار معاون امور کنسولی و مجلس وزیر امور خارجه کشورمان از دانمارک را طی ماه‌های اخیر نشانه اراده جدی مسوولان دو کشور در گسترش روابط دانست.

عفو 7 زندانی ایرانی در امارات- ایسنا| در آستانه ماه مبارک رمضان و در پی رایزنی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دوبی با دیوان حاکم «راس‌الخیمه» هفت زندانی ایرانی در زندان این امارت مورد عفو قرار گرفته و به زودی و پس از طی مراحل قانونی آزاد و به میهن اسلامی بازمی‌گردند. بنا بر این گزارش نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دوبی و امارت‌های شمالی شامل شارجه، عجمان، رأس‌الخیمه، ‌ام القوین و فجیره برای آزادی ایرانیان زندانی در دیگر امارت‌ها نیز اقدامات حقوقی و کنسولی لازم را انجام داده و در صورت مورد عفو قرار گرفتن آنان خبر آزادی آنها نیز اعلام خواهد شد.

حضور 5 وزیر کابینه در جلسات علنی هفته آینده مجلس-ایسنا| غلامرضا کاتب، عضو هیات رییسه مجلس از حضور 5 وزیر کابینه در جلسات علنی این هفته مجلس خبر داد و گفت: قرار است آقای ظریف در جلسه روز یک‌شنبه مجلس گزارشی از روند اجرای برجام را به نمایندگان ارائه کند. وی افزود: آقایان حجتی و آخوندی، وزیران جهاد کشاورزی و راه و شهر‌سازی مهمان جلسه علنی روز دوشنبه و آقایان زنگنه و ربیعی، وزیران نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مهمان جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس خواهند بود تا گزارشی از حوزه فعالیت خود به نمایندگان ارائه کنند.

بدون ایران منطقه شاهد صلح پایدار نخواهد بود- ایرنا| «کلود بارتلونه» رییس مجلس ملی فرانسه در یک تماس تلفنی انتخاب مجدد علی لاریجانی را به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد، گسترش همکاری‌های دو کشور به ویژه مجالس قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در زمینه‌های مورد علاقه طرفین صورت گیرد. وی از سفر خود به تهران در آینده‌یی نزدیک خبر داد و افزود: مجلس ملی فرانسه علاقه‌مند است در موضوعاتی همانند مبارزه با تروریسم، توسعه روابط دو جانبه به ویژه همکاری‌های اقتصادی و همکاری‌های بین ایران و اتحادیه اروپا در راستای تثبیت صلح و امنیت در منطقه با مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی کند.

برداشت غیرقانونی از یک مصوبه قانونی- ایسنا| غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران در مجلس پرداختی‌های نامتعارف به مدیران بیمه را ناشی از برداشت نادرست از یک مصوبه قانونی دانست و گفت که دیوان محاسبات در پیگیری این موضوع اغماض نکرده و نخواهد کرد. وی ادامه داد: در دولت گذشته مصوبه‌یی وجود داشت که در این دولت نیز به تصویب رسید. آن مصوبه به این دلیل بود که مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها به دلیل فاصله زیاد پرداختی‌ها در بخش خصوصی و دولتی رغبتی برای حضور در بخش دولتی نداشتند لذا دولت مصوبه‌یی گذراند که فوق‌العاده شغل برای مدیران عامل بانک‌ها و بیمه‌ها در نظر گرفته شود. این مصوبه که توسط آقای طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد، هیچ ایرادی نداشت و کار مثبتی بود که موجب جذب مدیران خوب در صنعت بانک و بیمه شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر