دی کاپریو نقش مولانا را بازی می‌کند؟

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۹۰۱


دیوید فرانزونی، فیلمنامه‌نویس برنده اسکار در حال نوشتن فیلمنامه‌یی از زندگینامه مولاناست و در عین حال با انتقاد روبه‌رو شده، چون می‌گوید دوست دارد دی کاپریو این نقش را بازی کند. به گزارش مهر، این فیلمنامه‌نویس که فیلمنامه ‌«گلادیاتور» را نوشته چندی پیش به استانبول سفر کرد تا با محققان و کارشناسان زندگی مولانا ملاقات کند و بتواند با تکمیل فیلمنامه ساخت آن را سال آینده کلید بزند. فرانزونی گفته است، دلایل زیادی برای ساخت چنین فیلمی وجود دارد. وی گفته است: فکر می‌کنم یک دنیای دیگر وجود دارد که لازم است درباره‌اش حرف بزنیم. رومی در امریکا نیز بسیار محبوب است. باید به او چهره بدهیم و داستان زندگی‌اش را روایت کنیم. فرانزونی و استفن جوئل براون تهیه‌کننده گفته‌اند، دوست دارند لئوناردو دی کاپریو در نقش رومی جلو دوربین برود و رابرت داونی جونیور نیز در نقش شمس تبریزی بازی کند. آنها افزوده‌اند: این سطح بازیگرانی است که ما دوست داریم در این فیلم و در نقش این شخصیت‌ها ظاهر شوند.

با این حال منتقدان می‌گویند، قیافه بازیگر تایتانیک چندان به کسی که متولد افغانستان باشد شباهت ندارد و رابرت داونی جونیور نیز به فردی که سفیدپوست نباشد، شبیه نیست! گاردین نیز که این خبر را در بخش جهان اسلام منتشر کرده در این باره با استناد به سخنان فرانزونی نوشته است: با ساخت چنین فیلم‌هایی می‌توان به کلیشه‌هایی که درباره مسلمانان وجود دارد، پایان داد. فرانزونی که درباره این شخصیت قرن۱۳ نوشته، افزوده است: رومی شبیه شکسپیر است؛ او شخصیتی با بی‌نهایت استعداد است و برای مردم و جامعه خودش بسیار باارزش است و این اهمیت تا جهان امروز نیز آمده است.

دی‌کاپریو که اخیرا به دلیل اظهاراتش پیرامون دریاچه ارومیه ایران در راس اخبار داخلی افتاده بود، به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم‌های مشهور و موفق هالیوود همچون تایتانیک، جزیره شاتر و گرگ وال‌استریت شهرت بسیاری کسب کرده است. وی تا به حال ۶بار نامزد دریافت جایزه‌ اسکار شده که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ برای فیلم بازگشته موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. وی در سپتامبر ۲۰۱۴ به سمت سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی برگزیده شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر