اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۸۷۷

مذاکرات با چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه گازرسانی در استان

ساری مدیرعامل شرکت گاز مازندران از انجام مذاکره با چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه گازرسانی در استان خبر داد و گفت: پیشنهادات شرکت CPE برای توسعه فناوری‌های جدید در بخش LNG در حال بررسی است. محمداسماعیل ابراهیم‌زاده با اعلام خبر نشست مشترک با چینی‌ها، اظهار داشت: درراستای افزایش بهره‌وری سازمانی و برای بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در حوزه‌های ذخیره‌سازی انرژی و توربین‌های گازی این نشست تخصصی و تبادل تجربیات با شرکت CPE چین صورت گرفت. وی با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های شرکت ملی گاز ایران همکاری با کشورهای منطقه درخصوص امر تولید و انتقال گاز است، افزود: تبدیل شدن به شرکت برتر و مدل شدن از طریق بهینه‌کاوی از شرکت‌های ملی در سطح بین‌المللی از تاکیدات مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران است. مدیرعامل شرکت گاز مازندران خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت مستقل یا در قالب کنسرسیوم در این پروژه‌ها مشارکت داشته باشند. ابراهیم‌زاده با بیان اینکه گازرسانی به مناطق صعب‌العبور از استراتژی‌های شرکت گاز مازندران است، ادامه داد: از فناوری‌های نوین در حوزه ذخیره‌سازی گاز و گازرسانی به روش CNG و MINI LNG در این مورد استفاده خواهد شد. وی تصریح کرد: انتظار داریم از مجموعه منابعی که شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری لحاظ خواهد کرد، اعتبارات خوبی در قالب کمک‌های بلاعوض و تسهیلات با بهره کم به بخش ذخیره‌سازی انرژی و توربین‌های گازی اختصاص دهد.


تامین 32واحد مسکن برای خانواده‌های دارای 2معلول

اردبیل مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: با هدف تحرک‌بخشی به حساب 100امام از این محل 30واحد مسکن روستایی احداث شده و دراختیار محرومان قرار گرفته است.

فرهاد سبحانی در نشست اعضای انجمن خیرین مسکن‌ساز در اردبیل اظهار کرد:

هر چند حساب 100امام جزو برکات و ظرفیت‌های خوب بنیاد مسکن محسوب می‌شود اما همچنان خیرین مسکن‌ساز در سال‌های اخیر به صورت مستقل و با هیات امنای فعال فعالیت‌شان را انجام می‌دهند به‌طوری که ما در سال گذشته بیش از 37میلیون تومان به حساب 100امام از طریق کمک‌های مردمی تزریقی داشتیم تا نسبت به ساخت و تعمیر و مرمت واحدهای مسکونی احداثی اقدامات موثر انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: با هدف تحرک‌بخشی به حساب 100امام از این محل 30واحد مسکن روستایی احداث شده و دراختیار محرومان قرار گرفته است. سبحانی از زمین اهدایی به انجمن خیرین مسکن‌ساز در شهرک کارشناسان، ولایت و بعثت اردبیل با همکاری و همراهی شهرداری اشاره کرد و افزود: از محل انجمن خیرین مسکن‌ساز پروژه‌های مختلفی در اردبیل، نمین و مناطق دیگر در حال احداث است تا به افراد نیازمند و بی‌بضاعت واگذار شود. براساس این گزارش، فیروز مهدی‌زاده به‌عنوان مدیرعامل جدید انجمن خیرین مسکن‌ساز انتخاب و حمید لطف‌اللهیان و احمد حاج‌علیزاده به‌عنوان اعضای جدید این انجمن در راس هیات‌مدیره انتخاب شدند.


22باشگاه ورزشی غیراستاندارد

در استان مرکزی پلمب شد

اراک مسوول امور باشگاه‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی علت پلمب 22باشگاه ورزشی استان را استاندارد نبودن فضاهای فیزیکی این باشگاه‌ها عنوان کرد.

علی پازیار اظهار داشت: اخیرا و در پی بازدیدهای به‌عمل آمده از باشگاه‌های ورزشی فعال در سطح استان 21باشگاه ورزشی به علت عدم تطابق با استانداردهای اعلام شده ازسوی وزارت ورزش و جوانان و یک باشگاه به علت نگهداری و فروش غیرمجاز داروهای قاچاق ازجمله قرص، انواع دارو و آمپول پس از چندین‌بار دریافت اخطارهای کتبی، پلمب شدند.

وی تصریح کرد: از مجموع این 22مورد پنج باشگاه در بخش بانوان و 17باشگاه در بخش آقایان فعالیت داشتند که 3باشگاه در رشته بیلیارد، 14باشگاه در رشته بدنسازی و پنج باشگاه در رشته‌های مختص بانوان فعال بودند.

مسوول امور باشگاه‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: پس از پملب، مسوولان این باشگاه‌ها خواستار فرصتی دو ماهه برای استانداردسازی و تغییر مکان باشگاه شدند که پس از دریافت تعهد نسبت به رفع پلمب باشگاه‌ها اقدام شد. پازیار گفت: در حال حاضر 350باشگاه ورزشی فعال مجوز‌دار در دو بخش آقایان و بانوان در شهرهای مختلف استان فعالیت دارند. وی با بیان اینکه براساس شاخصه‌های اعلام شده باشگاه‌های ورزشی باید دارای 150متر مساحت و 3متر ارتفاع باشند، اظهار کرد: از آنجا که برخی رشته‌های ورزشی همچون یوگا و پیلاتس به این میزان فضا نیاز ندارند، نامه‌نگاری با فدراسیون‌های ورزشی برای استانداردسازی شاخص‌های هر رشته انجام شده و با قطعی شدن این موضوع، از این پس راه‌اندازی باشگاه‌های ورزشی باتوجه به نوع فعالیت همان رشته صورت خواهد گرفت که در این صورت شاهد رفع مشکل فضا برای فعالیت باشگاه‌ها و دریافت مجوز متقاضیان خواهیم بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر