سیاست ایران ارتقای مناسبات با کشورهای منطقه است

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۸۳۳

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی-آفریقایی وزارت خارجه کشورمان با مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه ژاپن دیدار و درخصوص آخرین تحولات منطقه به‌ویژه اوضاع سوریه و یمن گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه وزارت خارجه، مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه ژاپن در این دیدار بااشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در کمک به صلح و ثبات منطقه بر لزوم رایزنی و مشورت با کشورمان تاکید کرد. وی در این ملاقات، راهکارهای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق بحرانی در سوریه و حمایت کشورمان از این اقدامات را مورد بررسی قرار داد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی-آفریقایی وزارت خارجه کشورمان نیز در این دیدار با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران درخصوص تحولات منطقه، اظهار داشت: «مناقشات منطقه‌یی به‌ویژه بحران در سوریه و یمن، راهکار نظامی نداشته و تنها گزینه تقویت صلح و ثبات در این دو کشور و منطقه، رجوع به عقلانیت و راه‌حل‌های سیاسی است.» حسین امیرعبداللهیان روابط ایران با کشورهای همسایه حوزه خلیج‌فارس را مبتنی بر پیوندهای تاریخی و فرهنگی دانست و گفت: سیاست ما همواره بر حفظ اصول همسایگی و ارتقای هرچه بیشتر مناسبات با این کشورها، استوار بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر