از منطقه

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۷۳۹

انتقاد صنعتکاران افغانستان از افزایش بهای برق

مسوولان بخش‌های صنعتی افغانستان از افزایش ۲۵ درصدی قیمت برق وارداتی انتقاد کرده و می‌گویند قیمت بالای برق، صنعت در افغانستان را متضرر می‌کند. به گزارش بخدی، رییس انجمن صنایع افغانستان گفته اگر دولت قیمت برق را کاهش ندهد، آنان توان جبران نداشته و نمی‌توانند در بازار آزاد نیز رقابت کنند. این در حالی است که پیش‌تر مسوولان شرکت برق افغانستان (برشنا) اعلام کرده بودند که به دلیل افزایش ارزش دلار و پایین بودن ارزش افغانی در برار ارز‌های خارجی، این شرکت مجبور است قیمت برق وارداتی را ۲۵ درصد افزایش دهد.


کاهش 14.1درصدی موجودی صندوق ذخیره روسیه

موجودی صندوق ذخیره روسیه در ماه مه جاری با 14.1درصد کاهش به 38.6میلیارد دلار رسید. به گزارش آناتولی، وزارت دارایی روسیه اعلام کرده برای رفع کسری بودجه در ماه مه از صندوق ذخیره حدود 390میلیارد روبل؛ معادل 6میلیارد دلار برداشت شده است. بر این اساس صندوق ذخیره روسیه با 11.8 درصد کاهش به 2.5تریلیون روبل رسیده است. صندوق رفاه این کشور با افزایش 1.5درصدی رقم 4.8تریلیون روبل را نشان می‌دهد. در سه ماه اول سال جاری کسری بودجه روسیه 1.2تریلیون روبل و درآمد بودجه نیز 3.9 تریلیون، هزینه بودجه هم 5.1 تریلیون روبل بوده است.


تسهیلات ترکیه برای ازدواج جوانان

دولت ترکیه تلاش دارد با ارائه مشوق‌های مالی جوانان ترک را به ازدواج کردن قبل از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و به دنیا آوردن دست‌کم ۳ فرزند تشویق کند. به گزارش المانیتور، هدف از این برنامه ظاهرا سوق دادن زنان از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی به سمت خانه‌داری و تربیت فرزند، از طریق اعطای مشوق‌های مالی است. وزارت خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه اعلام کرده به زوج‌هایی که زود ازدواج کنند، 10 هزار لیره معادل 4 هزار دلار یارانه می‌دهد. وزارت جوانان و ورزش ترکیه نیز اعلام کرده که دانشجویانی که ازدواج کنند، از بازپرداخت وام‌هایی که از نهادهای رسمی گرفته‌اند، معاف خواهند بود و ضمن دریافت هدایایی، بدهی‌هایشان بخشوده خواهد شد. به علاوه، زوج‌های جوان دانشجو بابت اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی هزینه‌یی پرداخت نخواهند کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر