افسانه امریکایی

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۷۳۱


لوموند:


این روزنامه تیتر یک خود را به درگذشت محمدعلی کلی اختصاص داده و از او با عنوان «افسانه امریکایی» یاد کرده است. این روزنامه در حالی به مرگ محمدعلی کلی این اسطوره ورزشی پرداخته است که بیشتر روزنامه‌ها عکس وی را در صفحه اول خود منتشر کرده‌اند و گزارش‌های مختلفی را در بیان فعالیت‌هایش نوشته‌اند. محمدعلی، بوکسور حرفه‌یی سنگین‌وزن امریکایی بود که به عنوان برترین مشت‌زن تاریخ بوکس در این وزن شناخته می‌شود. او به عنوان چهره‌یی الهام‌بخش، جنجالی و چالش‌برانگیز در داخل و خارج رینگ بوکس شناخته شده است. نام این بوکسور، محمد و نام خانوادگی‌اش علی بود، ولی در ایران با نام محمدعلی کلی مشهور و شناخته شده است. او از دوازده سالگی مشت‌زنی را شروع کرد و تنها ۱۰سال بعد (۱۹۶۴) قهرمان بوکس جهان شد.


ساندی‌تایمز:

این روزنامه یکی از مقالات صفحه اول خود را به درخواست‌های مطرح شده از نیروی دریایی انگلیس برای گشت‌زنی اختصاص داده است. این مساله برای مقابله با مهاجران غیرقانونی صورت می‌گیرد. این مقاله در حالی است که اخیرا بسیاری از کشورهای اروپایی برای مقابله با ورود غیرقانونی مهاجران و پناهجویان، تمهیداتی را در نظر گرفته‌اند. از سال گذشته نیز برخی کشورها همچون اتریش، تدابیر امنیتی ویژه‌یی را به همین منظور اتخاذ کرده‌اند. سال گذشته میلادی نیز، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در واکنش به غرق شدن نزدیک به ۷۰۰ مهاجر غیرقانونی در نزدیکی ایتالیا تشکیل جلسه داده بودند طرحی ۱۰ ماده‌یی را برای مقابله با این پدیده تدوین کردند.


نیویورک تایمز:

یکی از مقالات صفحه اول این روزنامه به تیراندازی‌ها و کشتارهای آخر هفته‌های شیکاگو اشاره دارد. این مقاله اشاره به تیراندازی‌هایی دارد که در آخر هفته گذشته به 64 نفر صورت گرفته است و از این میان، 6 نفر کشته‌ شده‌اند. این مقاله در حالی است که پلیس امریکا پیش از این اعلام کرده بود که دست‌کم سه نفر در چند تیراندازی که ظرف چند ساعت در شیکاگو به وقوع پیوست، کشته شدند. قربانیان این تیراندازی‌ها یک دختر 15 ساله و دو مرد جوان 23 و 25 ساله بوده‌اند. پلیس امریکا اعلام کرده است که یک دختر 15ساله که همراه یک مرد 28ساله در داخل یک خودرو بودند، توسط یک فرد مسلح از داخل یک خودرو سیاه رنگ هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر