از سریال‌های رمضان تا مذاکرات کلاه‌قرمزی

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۷۳۰

هر سال تنها چند ماه باقی مانده به شروع ماه رمضان شبکه‌های مختلف خود را آماده می‌کنند تا در ساعات افطار زمانی که خانواده در کنار هم دور سفره افطار جمع هستند لحظات شاد و مفرحی را که همراه با آموزه‌های دینی و اخلاقی است فراهم کنند، اما اغلب ساخت و تولید سریال‌ها به دقیقه90 موکول می‌شود و همین عامل نیز موجب شتاب‌زدگی در ساخت برنامه‌ها شده و گاهی برخی شبکه‌ها از گردونه رقابت حذف می‌شوند. امسال نیز این اتفاق باتوجه به تغییر مدیریتی که ایجاد شد، رخ داد و تنها شبکه‌های یک و دو اقدام به پخش سریال ویژه ماه مبارک رمضان می‌کنند. شبکه سه نیز باتوجه به پربیننده بودن از این رقابت به‌دلیل پخش جام ملت‌های فوتبال اروپا و همچنین پخش بازی‌های ملی والیبال حذف شده است و تنها به پخش برنامه «ماه عسل» به تهیه‌کنندگی احسان علیخانی اکتفا می‌کند.

سریال «پادری» که ادامه مجموعه «دودکش» است به کارگردانی محمدحسین لطیفی تولید خود را سال۹۴ آغاز کرد و قرار بود به‌عنوان سریال نوروزی شبکه یک سیما روی آنتن برود. این اثر به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی تا آخرین روزهای اسفند۹۴ در حال تولید بود و حتی سیدفضل‌الله شریعت‌پناهی سرپرست شبکه یک به همراه رحمان سیفی آزاد رییس مرکز امور نمایشی سیما از پشت صحنه آن بازدید کرده و از آن به‌عنوان سریال نوروزی نام بردند. اما با اعلام پخش «بیمار استاندارد» محصول مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی به‌عنوان سریال نوروزی شبکه یک، ادامه ضبط و تصویربرداری «پادری» متوقف و بعد از آن دوباره بعد از تعطیلات نوروزی تولید آن از سر گرفته شد. این مجموعه در ۲۱قسمت هر شب غیر از جمعه‌ها و شب‌های قدر از شبکه اول سیما پخش می‌شود. با توقف پخش سریال طنز «پادری» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، قرار است مخاطبان شبکه یک سیما شاهد اثری از حسین مهکام با بازی محسن کیایی و بهاره رهنما باشند. این سریال سه دوره زمانی را روایت می‌کند که بخشی از آن مربوط به سال۷۲ و کودکی یوسف با بازی محسن کیایی و جوانی بهاره رهنما دیگر شخصیت سریال است. بخش دوم داستان نیز مربوط به سال۸۲ است که جوانی یوسف و اتفاقات رخ داده برای او را می‌بینیم و دوره سوم زمان حال است. همچنین سریال «برادر» اسفندماه سال گذشته کلید خورد و از همان ابتدا بدون حواشی کار خود را آغاز کرد. جواد افشار سال گذشته با «کیمیا»، نخستین سریال ۱۱۰قسمتی سیما را به خود اختصاص داد و بعد از آن با مدتی توقف و استراحت برای شروع پیش‌تولید «برادر» اقدام کرد؛ سریالی که ابتدا با نام «خوشه‌های رنج» مطرح شد.

«برادر» توسط آرش قادری نوشته شده است و بازیگرانی ازجمله حسین یاری، حسن پورشیرازی، پوریا پورسرخ، گلاره عباسی، سهیلا رضوی، سوگل طهماسبی، بیوک میرزایی، رضا توکلی، کاوه خداشناس، آشا محرابی، سیدمهرداد ضیایی، پوراندخت مهیمن، مهرداد ضیایی و... در این مجموعه رمضانی حضور دارند. در کنار این مجموعه‌های مناسبتی، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از مذاکره عوامل کلاه‌قرمزی با مسوولان صداوسیما دارد. آن‌طور که خبرگزاری میزان خبر داده است، حمید مدرسی، تهیه‌کننده مجموعه «کلاه قرمزی» درباره ساخت جدیدترین سری مجموعه «کلاه قرمزی» عنوان کرده است: برای ساخت سری جدید «کلاه قرمزی» در حال مذاکره با مسوولان رسانه ملی هستیم و نتایج نهایی به‌زودی مشخص می‌شود.

براساس این گزارش، پیش‌تر خبرهایی مبنی بر ساخت فیلم سینمایی «کلاه قرمزی» نیز شنیده شده بود که قرار است نسخه سینمایی این اثر پرمخاطب، با لوکیشن‌هایی جذاب و اضافه شدن عروسک‌هایی جدید، ساخته شود اما گویا تغییر ریاست سازمان صداوسیما و گمانه‌زنی‌ها برای ساخت مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی»، ساخت نسخه سینمایی این اثر را نیز تحت‌تاثیر قرار داده و ذهن سازندگان این مجموعه را درگیر کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر