اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۷۱۳

آغاز پرداخت وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن از 2 روز دیگر

نخستین دوره پرداخت وام‌های ۸۰میلیونی مسکن در حالی از 2 روز دیگر آغاز می‌شود که بازار مسکن هنوز رونق چندانی ندارد، در عین حال کارشناسان و رییس اتحادیه املاک معتقدند این وام می‌تواند حجم معاملات واحدهای کوچک متراژ را تا حدودی بالا ببرد. به گزارش فارس، ثبت‌نام از متقاضیان تسهیلات 80میلیونی خرید مسکن (صندوق پس‌انداز «یکم») از روز سه‌شنبه-19خرداد ماه سال گذشته آغاز شد. صندوق پس‌انداز «یکم» به سپرده‌گذارانی که تحت شرایط مشخص، مبالغی را در حساب بانک مسکن برای دوره زمانی معین سپرده‌گذاری کنند، سه نوع وام خرید 80، 60 و 40میلیون تومانی به ترتیب به ساکنان تهران، شهرهای بزرگ و مناطق شهری کوچک پرداخت می‌کند. مطابق ضوابط تعیین شده برای سپرده‌گذاری در این صندوق چنانچه گروه اول متقاضیان که در 19خرداد ماه افتتاح حساب کرده و به مدت یک‌سال رقمی معادل نصف سقف وام را در صندوق سپرده‌گذاری کنند، در 19خرداد ماه جاری (یعنی درست یک‌سال بعد) می‌توانند تسهیلات مصوب را دریافت کنند. به عنوان مثال متقاضیان در تهران برای دریافت 80میلیون تومان وام خرید مسکن از صندوق «یکم»، چنانچه مدت انتظار «یک‌ساله» مدنظر متقاضی باشد، باید 40میلیون تومان در زمان افتتاح حساب صندوق نزد بانک مسکن، پس‌انداز انجام دهد. اگرچه کارشناسان بازار مسکن معتقدند وام 80میلیون تومانی فقط روی واحدهای کوچک تاثیرگذار است و نمی‌تواند تغییری را در وضعیت کنونی بازار مسکن به وجود بیاورد اما رییس اتحادیه املاک می‌گوید: قطعا ورود وام‌های 80میلیونی می‌تواند حجم معاملات مسکن را افزایش دهد.


واکنش به رای دیوان عدالت درباره دارالقرآن اکباتان

شهردار تهران در واکنش به رای دادگاه درباره دارالقرآن محله اکباتان می‌گوید: باید ببینیم حکم نهایی چه خواهد شد، ممکن است حکم به باقی ماندن یا جابه‌جایی دار‌القران باشد که همه ما آن را اجرا می‌کنیم. هفته اول خردادماه امسال سرانجام پیگیری‌های اهالی اکباتان درباره واگذاری فضای سبز این شهرک برای ساخت دارالقرآن با گذشت بیش از یک‌سال منجر شد تا دیوان عدالت اداری صورتجلسه واگذاری فضای سبز شهرک اکباتان برای ساخت دارالقرآن را ابطال کند. اکنون محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح نمایشگاه شمیم وحی در پاسخ به سوالی درباره مهلت 20روزه برای تجدیدنظر حکم دارالقرآن اکباتان توضیح می‌دهد: حتما شهرداری تهران پیگیر است و از این فرصت تجدیدنظر در دادگاه استفاده خواهد کرد. همه ما باید مجری قانون باشیم و هرچه قانون حکم کند، شهرداری و مردم همه ما آن را اجرایی می‌کنیم و در نهایت باید ببینیم حکم نهایی چه خواهد شد، ممکن است حکم به باقی ماندن یا جابه‌جایی‌دارالقرآن باشد که همه ما آن را اجرا می‌کنیم.


نخستین روز ناسالم تهران پس از 77 روز

سرانجام پس از 77روز هوای پاک و سالم در تهران نخستین روز ناسالم پایتخت همزمان با روز محیط زیست به ثبت رسید.

به گزارش «تعادل»، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: روز یک‌شنبه میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای پایتخت به 106 و شرایط ناسالم برای گرو‌های حساس جامعه رسید. همچنین ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه 7 با شاخص134 و شهرداری منطقه15 با شاخص132 آلوده‌ترین مناطق به لحاظ میزان غلظت ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5میکرون بود. نظری تصریح کرد: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/۲میکرون در منطقه ناسالم برای گروه‌های حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی - ریوی و افراد مسن است. همواره توصیه می‌شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند. به گفته نظری، پیش از این در سال 95، 11روز هوای پاک و 66روز هوای سالم در تهران ثبت شده بود و روز گذشته نخستین روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر