اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۷۰۷

اردبیل جزو3 استان برتر در جذب تسهیلات

اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سال جاری تعداد یک هزار و 152 فقره تسهیلات جهت بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده استان ثبت‌نام گردیده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت‌خواه در بازدید از محلات هدف طرح بازآفرینی شهری اردبیل ضمن اعلام این مطلب گفت: سهمیه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده استان اردبیل یک‌هزار و 500 واحد بوده که تا این لحظه ثبت‌نام یک‌هزار و 152 واحد قطعی گردیده است. وی با اشاره به اینکه طی سنوات گذشته 6هزار و 643 فقره تسهیلات تا پایان سال 94 به متقاضیان محلات هدف ارائه شده است اظهار داشت: سهمیه شش ماهه اول سال جاری یک‌هزار و 500 واحد است که درصورت استقبال مردم و اتمام آن می‌توانیم از سهمیه سایر استان‌ها که جذب نکرده‌اند استفاده کنیم. محبت‌خواه گفت: صاحبان املاکی که در داخل محلات محدوده مصوب بافت‌های فرسوده واقع باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که بدین منظور پس از اخذ پروانه و تهیه نقشه بایستی از طریق سامانه ثبت‌نام تسهیلات بافت‌های فرسوده نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.


برترین‌های مسابقات قرآنی منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران مشخص شد

تبریز نفرات برتر مرحله مقدماتی بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه «بهاردربهار» ویژه فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران و همچنین نهمین دوره «یادواره ولایت و امامت» ویژه کارکنان و همسران منطقه 8 اعلام شد. در این دوره از مسابقات که با حضور مسوولان، منادیان قرآنی و خانواده‌های منطقه 8 عملیات انتقال گاز و با اجرای برنامه‌های متنوع همراه بود، شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم، نهج‌البلاغه، احکام، اذان و... با هم به رقابت پرداخته و پس از اعلام نتایج از سوی داوران، نفرات برتر هر یک از رشته‌ها معرفی شد. بنابراعلام این نتایج، درسطح کارکنان و همسران در رشته مفاهیم قرآن کریم، زهرا کریم‌پور، مریم موسوی و لیلا مقصودی اصل- در رشته نهج‌البلاغه، سمیه بادامچی و صمد قنبری- در رشته قرائت به روش ترتیل، فاطمه آقاپور و حمید فروغ ریحانی- در رشته قرائت به روش تحقیق، ناصر باحجب ابراهیمی- در رشته صحیح‌خوانی، فاطمه رهنمای بناب و حمایت زارع- در رشته حفظ تخصصی قرآن کریم، رضا محمدپور (حفظ 7 جزء)، سکینه دریایی غازانی (حفظ 5 جزء) و رقیه عبدالمحمدزاده (حفظ 3 جزء) - ترجمه قرآن کریم، رضا بافنده فرشی و همچنین در رشته اذان نیز، زین‌العابدین جهانی به عنوان نفرات برتر شناخته شدند. همچنین در سطح فرزندان در رشته مفاهیم قرآن کریم، محسن ملازاده و المیرا جعفری‌آذر (هر دو در مقطع متوسطه) - در رشته قرائت به روش ترتیل، احسان جهانبخش و مهسا کریمی (هر دو در مقطع متوسطه) - قرائت به روش تحقیق، سعید کریمی (در مقطع متوسطه) - حفظ تخصصی قرآن کریم، محمدرضا احدزاده، ثنا بدری و المیرا شعبانپور (مقطع ابتدایی) - در حفظ عمومی قرآن کریم، سعید جعفرزاده، علی میرزایی، مریم قره‌داغی و مهدیه عبدالهی- در رشته صحیح‌خوانی، امیرمحمد صادقی، امیرحسین عبدی‌زاده، زهرا حمیدی و مریم زمانی و همچنین در رشته قصه‌گویی نیز سجاد کنارنگی، عناوین برتر را به خود اختصاص دادند. بنابر اعلام این گزارش، نفرات برتر منتخب هر رشته، علاوه بر دریافت جوایز ارزنده به عنوان نمایندگان منطقه8، به مرحله سراسری راه یافتند.


تامین 40درصد گوشت کشور از طریق مراتع

ساری پس از سپری شدن فصل سرما و رشد کافی گیاهان و علوفه در مراتع ییلاقی، جشن قرق‌شکنی (بازشدن مراتع) با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، مرتعداران و بهره‌برداران در مراتع شیخ موسی بندپی برگزار شد. در این مراسم، معاون مدیرکل دفتر فنی مرتع سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور از تامین 40درصد گوشت کشور از طریق چرای دام در مراتع خبر داد. نیک‌نژاد ارزش علوفه مراتع کشور را 75هزارمیلیارد تومان عنوان نمود و افزود: اهمیت آب و خاکی که مرتعداران حفظ می‌کنند 3برابر ارزش علوفه مراتع است. نیک‌نژاد بزرگ‌ترین عامل تخریب مراتع را ورود پیش از موعد دام به مراتع خواند و گفت: گیاه و خاک باید آمادگی چرا را داشته باشند. 66درصد مراتع مازندران خوب و متراکم هستند همچنین معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی مازندران - ساری سهم مازندران از مراتع کشور را تنها نیم درصد دانست.


تقدیر از مدیرعامل گاز گلستان

گرگان به پاس قدردانی از زحمات و تلاش‌های خالصانه مدیرعامل و مجموعه شرکت گازاستان گلستان در راستای کمک به اجرای پروژه 72 واحدی مجتمع گلهای شهرستان مینودشت و همچنین حمایت‌های بی‌دریغ از انجمن خیرین مسکن‌ساز استان برای کمک به خانه‌دار شدن خانواده‌های کم‌درآمد از سوی هادی درفشی رییس هیات‌مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران با اهدای لوح تقدیری از صفرعلی جمال لیوانی تجلیل به‌عمل آورده و درهمین رابطه مراتب تشکر خود را از عنایات خالصانه ایشان اعلام نموده و آرزوی توفیق روزافزون ایشان را در تداوم این جهاد بزرگ و مقدس از ایزد منان مسئلت نمودند.


دست رد پلیس بر رشوه 77میلیونی

شهریار سردار «محسن خانچرلی» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در اجرای طرح ارتقای ‌امنیت اجتماعی و پاک‌سازی مناطق آلوده تیمی از ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان براساس گزارش‌های مردمی مبنی‌بر توزیع مواد افیونی در شهرک امیریه موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: ماموران پس از یک سری تحقیقات با اطمینان از فعالیت‌های مجرمانه متهمان، آنها را با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات ضربتی حین توزیع مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان 408 گرم هروئین، 23 گرم شیشه، دو عدد پایپ و دو عدد ترازوی دیجیتال جهت توزین موادمخدر کشف کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر