انتشار لیست اولیه کمیسیون‌های تخصصی مجلس

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۶۴


لیست اولیه عضویت نمایندگان مجلس دهم در کمیسیون‌های تخصصی خانه ملت مشخص شد و شعب 15گانه مجلس دهم گزارش اولیه خود درباره اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس را تهیه و تدوین کردند. نکته جالب توجه در این لیست، نمایندگانی است که برای عضویت در کمیسیون‌های مرتبط با موضوعات اقتصادی درخواست عضویت داده‌اند. در فهرست اولیه کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، حضور نام‌هایی چون الیاس حضرتی، سیده‌فاطمه حسینی، سیدفرید موسوی و... از لیست امید در کنار چهره‌هایی چون محمود بهمنی (رییس بانک مرکزی دولت دهم)، محمدرضا پورابراهیمی و سیدناصر موسوی‌لارگانی نکات جالب‌توجه این فهرست اولیه را تشکیل می‌دهند؛ ضمن اینکه در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز از یک طرف حضور چهره‌هایی مانند محمدرضا عارف، علی مطهری، فریده اولادقباد و... از لیست امید و ازسوی دیگر، نام‌هایی چون مهدی زاهدی از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری ترکیب متنوعی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون‌های تخصصی را نوید می‌دهد. این ترکیب متنوع از نمایندگان در سایر کمیسیون‌های مرتبط با اقتصاد و معیشت نیز به وضوح مشاهده می‌شود. در کمیسیون‌های صنایع و معادن، برنامه و بودجه، انرژی، عمران و تاحدودی کشاورزی هم دیدگاه‌های متفاوتی از نمایندگان در لیست اولیه مشاهده می‌شوند که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این تکثرگرایی در ادامه وزن تخصصی کمیسیون‌ها را بالا خواهد برد.

طبق این گزارش، نمایندگان براساس اولویت‌بندی‌شان به عضویت کمیسیون‌های تخصصی درآمده‌اند؛ البته کمیسیون‌هایی که اعضای‌شان بیش از 23نفر ظرفیت کمیسیون هستند در جلسه آتی شعب، اعضای مازاد به کمیسیون‌هایی با درخواست عضویت کمتر منتقل می‌شوند.


کمیسیون اقتصادی

الیاس حضرتی، سیدکاظم دلخوش، ژرژیک آبرامیان، محمدرضا پورابراهیمی، عباسعلی پوربافرانی، احمد حمزه، عین‌الله شریف‌پور، علی‌اکبر کریمی، عامر کعبی، محمد شکری، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، سیدمرتضی خاتمی، حمدالله کریمی، سیدناصر موسوی‌لارگانی، شهاب نادری، احمد علیرضا بیگی، سیدفرید موسوی، رحیم زارع، قرجه طیار، محمدرضا بادامچی، معصومه آقاپور، علی بختیاری، علی اسماعیلی، سیدتقی کبیری، سیده‌فاطمه حسینی، سیدحسن حسینی، محمد حسن‌نژاد، احمد انارکی محمدی و محمود بهمنی .

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر