ارمغان 75میلیونی خارجی‌ها برای کتاب ایران

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۵۰

به گفته‌ امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 75میلیون اعتبار برای حضور مهمانان خارجی بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صرف شده است. به گزارش ایلنا، وی درباره‌ آخرین اقدامات صورت گرفته برای پرداخت خسارات ناشرانی که به دلیل بارش باران در شهرآفتاب متضرر شده بودند، گفت: بعد از بارش باران و متضرر شدن برخی ناشران در روزهای پایانی نمایشگاه، نمایندگان بیمه آمدند و با ناشران رودررو مذاکره کردند و کتاب‌هایی که آسیب دیده بود را بررسی کردند. تعداد 8-7 ناشر بودند که به دلیل نفوذ باران دچار خسارت و مشکل شده بودند که مبلغ برخی خسارات پایین و جزیی و برای تعدادی دیگر از ناشران کمی بالاتر بود. نهایتا تک تک ناشران با نماینده بیمه جلسه برگزار کردند، میزان خسارت مشخص و در صورت‌جلسه‌یی نیز ثبت شد که مورد توافق تمام ناشران قرار گرفت.

شهرام‌نیا سپس با اشاره به جمع‌آوری ریز هزینه‌های نمایشگاه بیست‌ونهم تصریح کرد: در برخی حوزه‌ها هنوز جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است. درواقع کار نمایشگاه عملا چند روزی بیشتر نیست که تمام شده است و تا زمانی که پیمانکاران کارهای خود را تمام و کمال بدهند و کارهای حساب و کتاب هزینه‌ها نهایی شود، معمولا زمانبر است. در تلاشیم تا هزینه‌ حق‌الزحمه عوامل را تا هفته‌ آینده جمع‌بندی و پرداخت کنیم. درواقع 70 تا 80‌درصد هزینه‌ها مشخص و جمع‌بندی شده و 30-20‌درصد باقی‌مانده هم در حال پیگیری است.

قائم مقام بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران البته از جمع‌بندی هزینه‌های بخش مهمانان خارجی خبر داد و گفت: هزینه‌های مرتبط با بخش مهمانان خارجی مشخص شده است. کل هزینه حضور 96مهمان خارجی اعم از مهمان ویژه، شهر مهمان و کشورهایی که مبادله غرفه با آنها داریم و برخی روسای مهمانان خارجی مثل رییس نمایشگاه کتاب تونس و گوادالا خالای مکزیک و دیگر مهمانانی که دعوت شده بودند 75میلیون تومان بابت اقامت بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر