اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۳۹

4 هزار معامله مسکن

در 11 روز ابتدایی خرداد ماه

براساس اطلاعات خام معاملات مسکن 4هزار و 178مورد خرید و فروش در 11روز ابتدای خرداد ماه در شهر تهران انجام شده است. به گزارش ایسنا، بیشترین قیمت معامله شده مربوط به واحد مسکونی 253متری چهار سال ساخت در محله ولنجک با 17میلیون و 713هزار تومان در هر مترمربع و کمترین قیمت مربوط به خانه کلنگی 54 متری در استاد معین با متری یک میلیون و 105هزار تومان بوده است. با اینکه بازار مسکن تهران هر ماه با نوساناتی اندک مواجه می‌شود، برآوردها حاکی از آن است که قیمت‌ها به شکل زیگزاگ در مسیر مشخصی قرار دارد و با اینکه کاهش نمی‌یابد در بازه‌های بلندمدت با ثبات همراه است. بعد از اینکه معاملات تهران در فروردین ماه سال جاری 20.4درصد نسبت به فروردین 94 افزایش یافت و قیمت مسکن تهران نیز 4.3درصد رشد کرد، انتظار می‌رفت که در اردیبهشت ماه شاهد رشد بیشتری باشیم اما اینگونه نشد با وجودی که پس از استخراج آمار فروردین، مسوولان پیش‌رونق غیرتورمی مسکن را نوید دادند اما رشد معاملات در اردیبهشت ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته چندان قابل اعتنا نبود و با 8.2درصد افزایش همراه شد که می‌تواند طبیعی باشد ضمن اینکه قیمت‌ها نیز 2.8درصد نسبت به اردیبهشت پارسال افزایش داشت.


تغییر موضع آستان قدس

در خصوص ساخت «مال»

سیدابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی گفت: کارهای اقتصادی از نوع مشهد مال و جهان مال باید مورد بازنگری قرار گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی در مراسم تودیع و معارفه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خواستار بازنگری فعالیت بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی شد و گفت: کارهای اقتصادی از نوع مشهد مال و جهان مال نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد. امروز باید این سوال را مطرح کنیم که این مجموعه‌ها با حضور برندهای خارجی در آینده چه نسبتی با اقتصاد مقاومتی دارند؟


روسیه هواپیمای در فهرست فروش به ایران را فروخت

روسیه چند فروند هواپیمای مسافری سوخو سوپر جت ۱۰۰را که بارها خواستار فروش آن به ایران شده به یک شرکت اروپایی فروخت و یک فروند آن را نیز تحویل داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقام‌های روسی تاکنون بارها اعلام کرده‌اند علاقه‌مند فروش ۱۰۰فروند سوپر جت به ایران هستند که تولید مشترک نیز می‌تواند پس از این مرحله در دستور کار قرار ‌گیرد و حتی یک فروند آن آذر ماه ۹۴ در نمایشگاه اختصاصی صنعت روسیه در تهران به نمایش گذاشته شد. خبرگزاری اسپوتنیک دیروز گزارش داد: مراسم تحویل نخستین هواپیمای مسافری روسی سوپر جت ۱۰۰ به شرکت هواپیمایی ایرلندی City Jet در شهر ونی ایتالیا برگزار شد. این اقدام برای روسیه بسیار مهم است زیرا شرکت‌های هواپیما‌سازی این کشور توانسته‌اند وارد بازار هوایی اروپا شوند که بالاترین استانداردهای ایمنی پروازهای مسافری را اجرا می‌کند. پت بیرن، رییس شرکت ایرلندی خریدار این هواپیماها تاکید کرده که سوپرجت ۱۰۰ هواپیمای بسیار مطلوبی است و بی‌صبرانه در انتظار آشنا کردن مسافران با آن هستیم. دلایل اصلی ایرلندی‌ها برای خرید این هواپیما مصرف 5 درصد کمتر سوخت نسبت به رقبا و در نتیجه هزینه پرواز پایین‌تر، ۲۵۰۰کیلوگرم وزن کمتر هنگام بلند شدن و هزینه‌های اقتصادی‌تر عوارض و خدمات فرودگاهی اعلام شده است.


پیشنهاد کره‌ برای ساخت قطعه سوم آزاد راه تهران-شمال

سیدحسین میرشفیع، معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت اعلام کرد، کره‌یی‌ها به عنوان مشتری ثابت یکی از قطعات باقی‌مانده آزادراه تهران-شمال مطرح هستند و در حالی که هنوز کار روی قطعه دوم ادامه دارد، آنها پیشنهاد ساخت قطعه سوم را هم مطرح کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی تصریح کرد: پس از انجام مذاکراتی که سرمایه‌گذاران کره‌یی در جریان سفر به ایران با مقامات ایرانی داشتند بنا بر آن گذاشته شد تا در قطعه سوم آزادراه تهران- شمال سرمایه‌گذاری انجام دهند. مبلغ مربوط به این قرارداد مشخص شده اما هنوز مقدمات کار برای شروع عملیات اجرایی باقی مانده که احتمالا در آینده تکلیفش مشخص خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر