اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۳۲

گردهمایی معاونان عمران روستایی بنیاد مسکن

ساری گردهمایی معاونان عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌های سراسر کشور، در استان مازندران با حضور تابش رییس بنیاد مسکن کشور، شاملو معاون عمران روستایی، رضایی مدیرکل روابط عمومی، مدیران کل حوزه عمران روستایی، هاشمی مدیرکل بنیاد مسکن مازندران و همچنین معاونان عمران روستایی بنیاد مسکن سراسر کشور به مدت دو روز در استان مازندران و در شهرستان رامسر برگزار شد. این گردهمایی با محوریت تبیین سیاست‌های حوزه عمران روستایی در بخش‌های مختلف، مروری بر برنامه و بودجه سال جاری بنیاد استان‌ها، بررسی عملکرد سال گذشته بنیاد مسکن استان‌ها در زمینه عمران روستایی و... به‌مدت دو روز با حضور مسوولان ارشد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان رامسر برگزار شد.


تقدیر از شرکت مخابرات استان مرکزی

اراک در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران که به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تاریخ 24 لغایت 31 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره از شرکت مخابرات استان مرکزی تقدیر و تشکر به‌عمل آمد. بر پایه این گزارش، در بهمن‌ماه سال گذشته همکاری با پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران از سوی دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران به شرکت مخابرات استان مرکزی ابلاغ شد و این شرکت در راستای ایفای رسالت مسوولیت‌های اجتماعی خود، در امر اطلاع‌رسانی این رویداد زیست محیطی نقش فعال داشت. گفتنی است، در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری استان مرکزی، فرماندار شهرستان اراک، شهردار اراک و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، از مهندس ملک‌حسینی مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره، تقدیر و تشکر به‌عمل آمد.


حمایت از تولید لامپ‌های ال.‌ای.دی در اردبیل

اردبیل مدیر شرکت برق اردبیل گفت: از تولیدکنندگان بومی در عرضه کیفی لامپ‌های ال.‌ای.دی حمایت کرده و استقبال می‌کنیم. عباسی در نشست مشاور وزیر نیرو با شرکت‌های دانش‌بنیان در عرضه محصولات جدید خود در قالب انرژی‌های نو در پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: ما تصمیم داریم تا در معابر عمومی و مکان‌های پرجمعیت گردشگری همچون شورابیل از لامپ‌های ال.‌ای.دی با مصرف کم و کارآمدی بالا استفاده کنیم که قطعا در خرید و انعقاد قرارداد خود حمایت‌های لازم را از شرکت‌های درون استانی انجام می‌دهیم. وی با بیان اینکه شرکت توانیر و برق منطقه‌یی استان در خرید تضمینی تولید انرژی‌های نو قدم‌های جدی برداشته است، تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شرکت‌های دانش‌بنیان در بومی‌سازی دانش و فناوری‌های جدید به‌ویژه عرضه و تولید محصولات متنوع توانیر اقدامات موثر و تاثیرگذاری را انجام می‌دهد. مدیر شرکت برق اردبیل با بیان اینکه ما عمدتا به سمت صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی در حمایت از این شرکت‌ها حرکت می‌کنیم و امیدواریم فاصله بین صنعت و دانشگاه در ورود متخصصان به بازار کار به حداقل برسد، گفت: در سال‌های اخیر شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان خوبی در استان فعالیت‌های‌شان را آغاز کردند که نمونه آن همکاری‌های مشترک ما با شرکت تعاونی اوس بوده که همواره از اختراعات و ابتکارات صاحبان فناوری این شرکت بهره گرفته‌ایم. عباسی از آمادگی شرکت برق اردبیل برای استفاده از لامپ‌های ال.‌ای.دی و انعقاد قرارداد خرید تضمینی انرژی‌های نو خبر داد و افزود: شرکت برق اردبیل آمادگی دارد تا 30مگاوات خرید تضمینی برق تولیدی توسط نیروگاه‌های جدید با اولویت انرژی خورشیدی را به انجام برساند که قطعا سودآوری آن بیشتر از انرژی‌های تجدیدناپذیر است. وی ادامه داد: ما به جای خرید محصولات از سایر استان‌ها مناقصات‌مان را قطعا با شرکت‌های استانی انجام می‌دهیم اما انتظار می‌رود این شرکت‌ها محصولات خود را تبلیغ کرده و بیشتر معرفی کنند.


پرونده ناقص اعضای خانه مطبوعات گلستان

گرگان مدیر خانه مطبوعات استان گلستان درخصوص اجرای فاز نخست ساماندهی اعضای این تشکل صنفی گفت: 70درصد پرونده اعضای خانه مطبوعات استان گلستان ناقص است که اعضا باید هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل آن اقدام کنند. به گزارش فارس، یحیی آذری در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 20خردادماه جاری آخرین مهلت تعیین شده برای تکمیل پرونده اعضای خانه مطبوعات است و این فرصت قابل تمدید نخواهد بود. وی تصریح کرد: 323پرونده در خانه مطبوعات استان گلستان وجود دارد که طبق اساسنامه 125عضو این تشکل صنفی در انتخابات دوره دوم حائز حق رأی بودند و 198عضو به دلیل نداشتن بیمه و نواقص پرونده از شرکت در انتخابات محروم شدند. مدیر خانه مطبوعات استان گلستان با اشاره به اینکه فرصت تکمیل پرونده اعضای خانه مطبوعات تا 20خردادماه جاری هدف‎گذاری شده است، افزود: این بازه زمانی قابل تمدید نخواهد بود و اعضای خانه مطبوعات باید هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند. آذری با بیان اینکه نواقص پرونده اعضا از طریق تماس تلفنی، سامانه پیامکی و شبکه مجازی اطلاع‎رسانی شده است، گفت: اعضایی که بعد از پایان مهلت تعیین شده نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام نکنند، عضویت آنها از این تشکل صنفی ملغی شده و از خدمات حمایتی، معیشتی، آموزشی و... محروم خواهند شد. وی با اشاره به اینکه فعالان رسانه باید در تشکیل بانک اطلاعاتی به خانه مطبوعات کمک کنند، ابراز کرد: با استفاده از آمار درست و متقن می‎توان برنامه‎ریزی خوبی برای جامعه رسانه‎یی استان گلستان ارائه کرد، رسانه‎ها نباید خودشان را از حق و حقوق اولیه محروم کنند. مدیر خانه مطبوعات استان گلستان با بیان اینکه تعامل رسانه و دستگاه‎های اجرایی باید در چارچوب مشخص باشد، گفت: حمایت از رسانه‎ها و ارتقای جایگاه آنها منوط به تعامل مثبت و دوطرفه است. آذری بیان کرد: اصحاب رسانه باید ارتباط خود را با خانه مطبوعات بیشتر کنند تا نیازها و مطالبات بر زمین مانده آنها به صورت جدی‎تر پیگیری شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر