اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۲۵

نخستین روبات انسان‌نما مسافر مریخ می‌شود

ناسا ناسا می‌خواهد در راستای پروژه سفر به مریخ از نوعی روبات با ویژگی‌های منحصر به‌فرد استفاده کند. در این فیلم روباتی را با نام valkyrie می‌بینید که با همکاری ناسا و چند دانشگاه در امریکا و اسکاتلند طراحی شده است.

این روبات روی دو پا حرکت می‌کند و به لحاظ ساختار بسیار شبیه به انسان است تا نخستین مسافر زمینی باشد که از سوی سازمان ناسا به مریخ سفر می‌کند. در واقع روبات valkyrie برای انجام تحقیقات اولیه در مریخ به جای انسان استفاده می‌شود تا از وقوع خطرات احتمالی برای انسان پیشگیری شود. روی سر این روبات دوربینی تعبیه شده است که کاربر می‌تواند با آن ارتباط بر قرار کند تا از دریچه چشمان روبات به مریخ نگاه کند.

به دلیل مسافت زیاد میان مریخ تا زمین و همچنین تاخیر در بر قراری ارتباط، valkyrie می‌تواند به‌طور مستقل عمل کند.


ابداع شیوه‌ای جدید برای مقابله با پهپادها

مهر سازمان هواپیمایی فدرال امریکا برای مقابله با پهپادها از سامانه دفاعی استفاده می‌کند که از فاصله ۱۰ کیلومتری آنها را غیر فعال می‌کند.

با استفاده روزافزون از پهپادها و خطرآفرین بودن آنها در مسائل امنیتی، به ویژه نزدیک شدن هواپیماهای بدون سرنشین به فرودگاه‌ها موجب شده که سازمان هواپیمایی فدرال امریکا برای مقابله با خطرات احتمالی آن از سامانه دفاعی با نام AUDS استفاده کند. این سامانه در اطراف فرودگاه‌های امریکا نصب شده است. در واقع AUDS می‌تواند از فاصله ۱۰ کیلومتری با استفاده از سیستم «رادار اسکنینگ الکتریکی»، پهپادها را شناسایی کند.

این سامانه با استفاده از اشعه مادون قرمز و دوربین‌های دید در روز، مسیر هواپیماهای بدون سرنشین را تشخیص و با پرتاب اشعه مستقیم ۴ واتی، سیستم ناوبری آنها را از کار می‌اندازد و پهپاد روی زمین قرار می‌گیرد.

تا زمانی‌که باتری پهپاد تمام نشود، هواپیمای بدون سرنشین قادر به انجام هیچ کاری نیست. عمل غیر فعال کردن پهپادها توسط این سامانه منحصر به فرد ظرف مدت ۸ تا ۱۵ ثانیه انجام می‌گیرد. نکته قابل توجه در مورد این سامانه، انجام فرود ایمن پهپادها روی زمین است.


«شیائومی» و «مایکروسافت» تفاهمنامه همکاری امضا کردند

انگجت شیائومی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه در چین، به تازگی همکاری خود با مایکروسافت، غول نرم‌افزاری دنیا را وارد مرحله جدی‌تری کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط هوگو بارا، معاون اول شیائومی، گوشی‌های این شرکت از این به بعد اپلیکیشن‌های آفیس و اسکایپ را به صورت پیش فرض خواهند داشت. در ادامه با زومیت همراه باشد.

هوگو بارا (Hugo Barra)، معاون اول شیائومی به تازگی در توییتی عنوان کرده که این غول چینی همکاری خود با مایکروسافت را وارد مرحله‌یی جدی‌تر کرده و قصد دارد تفاهمنامه‌هایی در زمینه تبادل پتنت و مجوز‌های مختلف با این شرکت امضا کند. طبق اطلاعات منتشر شده، گوشی‌های شیائومی از این به بعد اپلیکشین‌های آفیس و اسکایپ را به صورت پیش‌فرض خواهند داشت علاوه بر آن، برخی دیگر از گوشی‌های این شرکت نیز، اپلیکیشن‌های آفیس و اسکایپ را از ابتدای ماه سپتامبر ۲۰۱۶ دریافت خواهند کرد. گوشی‌های Mi5، Mi Max، Mi 4s، Redmi Note 3 و Redmi 3، در لیست محصولات دریافت‌کننده این اپلیکیشن‌ها به چشم می‌خورند. شیائومی از این همکاری به خوبی یاد و عنوان کرده است که همکاری با مایکروسافت برای این شرکت بسیار مفید خواهد بود. این غول چینی قصد دارد تا با گسترش همکاری با بزرگان تکنولوژی دنیا، محصولات خود را بیش از پیش پیشرفت دهد و بهترین تجربه کاربری را برای طرفداران پر شورش رقم بزند.

مایکروسافت نیز در مورد این همکاری عنوان کرده که کاربران دوست دارند اپلیکیشن‌های محبوبشان را روی گوشی‌هایی که به آنها علاقه دارند، امتحان کنند و این همکاری برای برطرف کردن این نیاز کاربران انجام شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر