طراحی هدست واقعیت مجازی مستقل

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۲۲

وال‌استریت ژورنال وال استریت ژورنال مدعی شده که گوگل به‌طور همزمان در حال کار روی دو هدست واقعیت مجازی است. نکته بسیار جالب در مورد هدست دوم، عدم نیاز آن به تلفن‌های هوشمند یا کامپیوترهاست. به عبارت دیگر، در صورت صحت خبر، گوگل نخستین هدست واقعیت مجازی کاملا مستقل را به بازار عرضه خواهد کرد.

تمام هدست‌های واقعیت مجازی موجود برای به نمایش درآوردن تصاویر خود نیاز به یک تلفن همراه، کامپیوتر یا کنسول‌ها بازی دارند. در هدست‌هایی چون Gear VR سامسونگ و گوگل کاردبرد، وظیفه پردازش و نمایش تصویر بر عهده یک اسمارت فون است. هدست‌های دیگر چون اکیلس ریفت و Vive VR اچ تی سی نیز وظیفه پردازشی خود را به یک رایانه می‌سپارند، اما وال استریت ژورنال مدعی است که هدست جدید گوگل با دارا بودن پردازنده و سنسورهای لازم، بدون نیاز به هیچ ابزار دیگری می‌تواند اقدام به پخش تصاویر خود کند.

گفته می‌شود شرکت ساکن مانتین ویوو برای تولید این هدست مستقل، از شرکت Movidius که در زمینه تولید دوربین‌های تشخیص حرکت فعالیت می‌کند، کمک گرفته است. این دو شرکت در گذشته نیز در قالب پروژه تانگو با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

هنوز از مشخصات فنی و زمان عرضه این محصول جذاب اطلاعی در دست نیست. همین خود نشان می‌دهد که محصول فوق در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. منبع وال استریت ژورنال مدعی است که این گجت تا اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد، اما برخی اخبار نیز حاکی از احتمال لغو تولید آن است.

به هر روی، اطمینان داریم که گوگل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود حداقل از یک هدست واقعیت مجازی رونمایی خواهد کرد. ضمن اینکه احتمال معرفی پلتفرمAndroid VR به عنوان بخشی از هسته سیستم عامل اندروید نیز وجود دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر