قاچاق مانع تحقق اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۱۶

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم، یکی از مهم‌ترین آنها ریشه‌کن کردن قاچاق کالاست.

امیرالله حقیقی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: یکی از مواردی که همیشه در دستور کار مسوولان شهرستان اسلامشهر بوده، مبارزه جدی با قاچاق به عنوان یکی از آفات اقتصاد کشور است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر بیان کرد: با اهتمام ویژه‌یی که در دستگاه‌های ذی‌ربط وجود دارد سال قبل در مسیر مبارزه با قاچاق اقدامات بسیار ویژه‌یی صورت گرفت و کشفیات بالایی نیز داشتیم، البته امکانات شهرستان در زمینه محدود است که امیدواریم با حمایت دستگاه‌های فرادستی این مشکلات برطرف شود. وی تصریح کرد: یکی از مضرات قاچاق کالا ضربه زدن به تولید ملی است که این امر تعطیلی صنایع و کارخانه‌ها و به تبع آن بیکاری مردم کشور را به دنبال دارد و باعث بالا رفتن آمار بیکاری می‌شود. حقیقی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به دلیل دشمنی با اسلام و ایران همیشه دنبال ضربه زدن به کشور است و در سال‌های اخیر با ایجاد تحریم‌های ظالمانه سعی در از بین بردن اقتصاد ایران داشت. فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: مردم ایران اسلامی برای از بین بردن توطئه‌های دشمنان و خودکفا شدن کشور باید از کالا‌های تولید داخل استفاده کنند تا بتوانیم با سرعت بیشتری به سمت پیشرفت و توسعه گام‌برداریم، البته در این راه صنایع نیز باید با به‌روزرسانی و ارتقای کیفیت تولیدات خود مردم را به استفاده از کالای تولید داخل راغب کنند.

وی اظهار کرد: یکی از توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تحقق اقتصاد مقاومتی است که به دلیل اهمیت موضوع ایشان امسال را به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامیدند، بنابراین وظیفه همه ماست تا در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم. حقیقی بیان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم، یکی از مهم‌ترین آنها ریشه‌کن کردن قاچاق کالاست، اگر مردم از مصرف کالای قاچاق پرهیز کنند، قاچاقچیان نیز دیگر دست به این کار نمی‌زنند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: متاسفانه برخی مردم مصرف کالای خارجی را به مصرف کالای تولید داخل ترجیح می‌دهند که این امر مجالی را برای قاچاقچیان فراهم کرده است، بنابراین مسوولان باید با فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه، این فرهنگ غلط را ریشه‌کن کنند. وی در پایان متذکر شد: مبارزه با قاچاق تنها به یک نهاد خاص مربوط نمی‌شود و تمام مردم و مسوولان باید در این امر مشارکت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر