پیشگامی حوزه در مطالبه‌گری اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۱۵

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین اصول اقتصاد مقاومتی ایجاد گروه‌های مطالبه‌گری از مسوولان است که در این زمینه حوزه باید پیشگام باشد.

حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد در حاشیه همایش ملی نقش جامعه نخبگانی حوزه علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی به مهر گفت: تبیین و تشریح اقتصاد مقاومتی می‌تواند بستر رونق اقتصاد بومی را فراهم کند.

وی با تاکید براینکه اصالت حوزه به تبلیغ ارزش‌هاست، بیان کرد: حوزه به عنوان پیشگام برنامه‌های فرهنگی - ترویجی اسلام باید ابعاد و زوایای توسعه و غنی‌سازی اقتصاد مقاومتی را فراهم کند. معاون فرهنگی و تبلیغی دقتر تبلیغات اسلامی با اعلام این خبر که سالانه بیش از ۹هزار طلبه در قالب طرح هجرت به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند، گفت: مسوولان باید با تهیه محتوای مناسب یک بسته تبلیغی جامع برای توصیف و ترویج اقتصاد مقاومتی در اختیار مبلغان قرار دهند.

وی با اعلام اینکه سالانه حداقل ۲۰۰ گروه تبلیغی جهادگر برای رسیدگی به امور مناطق محروم اعزام می‌شوند، اظهار کرد: این گروه گزینه بسیار مناسبی برای نمود فرهنگ کار و اقتصاد درون زا هستند. روستا آزاد در ادامه با انتقاد از نبود فرهنگ کار و تلاش و بلند همتی در سطح قشر با سواد جامعه افزود: این ضعف شامل برخی از حوزویان نیز می‌شود وگرنه چرا باید در برخی از مناطق دور افتاده کشور با کمبود مبلغ مواجه باشیم.

این فعال حوزه فرهنگی با بیان اینکه طلاب باید بزرگان و فضلای حوزه علمیه را الگوی خود قرار دهند گفت: یک طلبه زمانی تاثیرگذار است و نفوذ کلام دارد که خود عامل باشد.

روستا آزاد با انتقاد از گرایش به مصرف و تجمل‌گرایی در سطح جامعه گفت: رسانه ملی برخلاف رسالت خود یکی از ابزارهای گرایش به مصرف گرایی و ترویج راحت‌طلبی شده است. وی یکی از ضعف‌های مهم جامعه را عدم توانایی در انجام کار جمعی عنوان کرد و گفت: شاید به همین دلیل باشد که کشور در حوزه ورزش‌های انفرادی با وجود امکانات بسیار ناچیز موفق‌تر از ورزش‌های گروهی است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: متاسفانه تمایل به کار فردی در حوزه علم و دانش و تحقیق و پژوهش رواج بیش از اندازه‌یی پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام روستا آزاد با تاکید براینکه حوزه می‌تواند دستاوردهای اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور برساند، ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین اصول اقتصاد مقاومتی ایجاد گروه‌های مطالبه‌گری از مسوولان است که در این زمینه هم باید حوزه پیشگام باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر