مجلس دهم به وظیفه نظارتی خود توجه کند

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۱۰

علی نوبخت، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر مجلس دهم به وظیفه نظارتی خود، رسیدگی به مشکلات مردم را نقطه اشتراک همه جریانات سیاسی در مجلس عنوان کرد.

به گزارش ایسنا نوبخت گفت: نمایندگان مجلس دهم همگی بنا بر تعامل، همدلی و حل مشکلات مردم دارند و همین‌ها نکات مشترک بین تمام جریان‌های سیاسی مجلس است. قطعا باید برای رفع مشکلات مردم بهبود وضع معیشت، رونق اقتصادی و توجه به مسائل فرهنگی قدم‌های موثری در این دوره برداشته شود.

وی با بیان اینکه اعضای هیات رییسه و تمام نمایندگان مجلس در مورد اولویت‌های اصلی کشور اشتراک نظر دارند، تصریح کرد: مجلس طبق قانون دو وظیفه تقنینی و نظارتی بر عهده دارد، در طول دوره‌های گذشته قوانین زیادی تصویب شده و ما کمبود قانون نداریم اما مشکل عمدتا در اجرای قوانین است. بنابراین من فکر می‌کنم مجلس در این دوره بیش از پیش به وظیفه نظارتی خود بپردازد.

نوبخت ادامه داد: ما باید به این موضوع بپردازیم که آیا برخی کارهایی که در کشور صورت گرفته ضروری بوده است؟ آیا منافع ملی اقتضا می‌کرد این همه سد ساخته شود. ما نیازمند تعریف آمایش سرزمین هستیم که از وظایف کلان مجلس است. نباید به اصرار کارخانه سیمان را در یک شهر تاسیس کنیم و بعد شاهد این باشیم که ریزگردهای حاصل از آن کارخانه جنگل آن را شهر را از بین برده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر