انتقاد از ویرایش گزینشی ویدیوی کنفرانس خبری

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۰۹

جان کری، وزیر خارجه امریکا با انتقاد از ویرایش گزینشی ویدیوی کنفرانس خبری سخنگوی وزارت خارجه درباره توافق هسته‌یی ایران، آن را «احمقانه»، «خام» و «نابجا» توصیف کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاریس ‌گفت: قصد دارد تا بفهمد چه کسی در وزارت امور خارجه مسوول این اقدام بوده و اضافه کرد: نمی‌خواهد کسی که این کار را کرده در وزارت امور خارجه کار کند.

درخواست کری برای انجام تحقیقات در این خصوص در حالی مطرح می‌شود که اختلافات درباره این واقعه در حال افزایش است. وزارت امور خارجه امریکا حذف بخش‌هایی از ویدیویی که روی وب‌سایتش قرار داشته را تایید کرده است اما تاکنون نتوانسته مقامی که درخواست حذف را مطرح کرده بود، شناسایی کند. روز جمعه اد رویس، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در نامه‌یی به استیو لینیک، بازرس کل خواستار تحقیقات در این زمینه شد. رویس در این نامه نوشته است: با توجه به اینکه ویدیوی مورد بحث مذاکرات بسیار مهم هسته‌یی با جمهوری اسلامی ایران را در بر می‌گیرد، این موضوع دردسرساز است.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به خبرنگاران گفت که یک مقام رسمی ناشناس امریکا از طریق تماس تلفنی درخواست حذف چند دقیقه از مکالمات بین سخنگوی وزارت امور خارجه با خبرنگاران را مطرح کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر